خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

موافقت وزیر راه با احداث شهر فرودگاهی مشهد/ تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری برای انتقال آب دریای عمان به شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۰۹۰

رزم حسینی گفت: برای عملیاتی‌شدن طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور، یک شرکت سرمایه‌گذاری تشکیل و سهم مشارکت هر یک از سرمایه‌گذاران در پروژه مشخص شده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از مشهد ، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: با آگاهی از مشکلات موجود در حوزه اقتصادی در نتیجه اعمال تحریم های ظالمانه، به سمت استفاده از ظرفیت های داخل استان برای دستیابی به توسعه اقتصادی و فرهنگی پیش رفته ایم. 

وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ایجاد همدلی بین ارکان حاکمیت از مهمترین رویکردهای ما در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بوده که خوشخبتانه تاکنون به نتایج خوبی هم رسیده است. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ارتقای فضای کسب و کار در دستورکار دستگاه های اجرایی قرار دارد، تصریح کرد: سپرده های بانکی استان حدود 90 هزار میلیارد تومان است و به دنبال بهره برداری از این منابع با استفاده از ظرفیت معین های اقتصاد مقاومتی در جهت توسعه اقتصادی فرهنگی و پیشرفت متوازن مناطق روستایی هستیم. 

وی با بیان اینکه طرح همیاران آب به منظور مقابله با بحران کم آبی کلید خورده است، بیان کرد: علاوه بر این، به منظور عملیاتی شدن طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور، یک شرکت سرمایه گذاری تشکیل و سهم مشارکت هر یک از سرمایه گذاران در پروژه مشخص شده است. 

رزم حسینی به مشکلات سکونتگاه های غیررسمی مشهد هم اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی حاشیه شهر، 10 هزار و 500 واحد با مشارکت شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و بخش خصوصی در این مناطق احداث خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از برنامه ریزی برای جابجایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد خبر داد و خاطرنشان کرد: فرودگاه جدید مشهد در قالب شهر فرودگاهی از محل آورده بخش خصوصی احداث خواهد شد و در این راستا موافقت وزیر راه و شهرسازی جلب و بسترهای لازم برای آغاز عملیاتی اجرایی آن فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز