خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور مطرح کرد:

تاکنون سلب عضویت در شوراها به‌دلیل تخلفات جدی نداشته‌ایم/درباره زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران بی‌اطلاعم

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۰۲۲

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با سازوکار موجود هرگونه تخلف در شهرستان‌ها و استان‌ها به هیئت مرکزی می‌آید و در آنجا بررسی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، لعیا جنیدی امروز بیست و سوم خرداد ماه با حضور در اجلاس شورای‌عالی استان‌ها گفت: درباره زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران اطلاعی ندارم لذا در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم اما در مورد تخلفات احتمالی در شوراها در سطح کشور باید به این نکته توجه کنیم که تخلفات در دستگاه‌های مختلف وجود دارد اما این تخلفات در شوراها بسیار اندک است.

وی افزود: البته ساز‌وکار‌هایی برای اینکه مقررات به صورت صحیح اجرا شود وجود دارد و در این زمینه کمبود نداریم و اگر در این زمینه کمبودی احساس شود شورا‌ها می‌توانند کمک کنند و موضوع را به ما بگویند تا پیگیری کنیم.

جنیدی عنوان کرد: اینکه آیا بالاخره انتخابات شورایاری‌ها در سال جدید برگزار خواهد شد یا خیر اطلاعی ندارم و باید صبر کنید تا کسب اطلاع کنم.

رئیس هیئت حل اختلاف مرکزی با بیان اینکه اگر تخلفات در شورا‌های روستا و شهر رخ می‌دهد قطعا سازو‌کار برای برخورد با آن در قانون مشخص شده، ادامه داد: در همه سطوح برای رسیدگی به تخلفات مراجعی مشخص وجود دارد و مواردی هم که اکنون به عنوان تخلف مطرح شده در سطحی که اعلام شده نیستند.

وی تصریح کرد: با سازوکار موجود هرگونه تخلف در شهرستان‌ها و استان‌ها به هیئت مرکزی می‌آید و در آنجا بررسی می‌شود و در مواردی هم که تخلفات جدی رخ دهد سلب عضویت انجام می‌دهیم اما تاکنون سطح تخلفات در این حد نبوده است، چون در هیئت مرکزی که من حضور دارم به نسبت ۱۲۰ هزار عضو شورا‌ها تعداد تخلفات بسیار اندک است و هر سلب عضویتی که رخ دهد ما باید آن را تایید کنیم۰ 

وی گفت: در حال حاضر یک نهاد بزرگ مردمی و مبتنی بر قانون اساسی داریم که از کوچک‌ترین واحد‌های تقسیم کشوری تا بزرگ‌ترین آن در این نهاد حضور دارند و در مجموعه‌ای به این بزرگی ممکن است خطاها‌یی وجود داشته باشند، اما در درجه اول خود نهاد‌ها باید کمک کنند تخلفات کمتر شود.

رئیس هیئت حل اختلاف مرکزی بیان کرد: آمار سلب عضویت شدگان حتی یک دهم درصد هم نیست حتی اگر این تعداد هم باشد بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به حضور کم در حوزه انتخابی است که بیشتر در روستا‌ها است و نباید تصور کنیم که جرمی رخ داده است.

جنیدی افزود: دستاورد امروزم در این اجلاس باعث تعاملات بیشتر با شورای عالی استان‌ها خواهد بود و امروز قول دادم که برای هر حوزه اعم از اصلاح قوانین، مصوبات و انتخاب شهرداران همکاری کنیم و توافق کردیم که کارگروه مشترکی داشته باشیم که در یک تعامل به کارایی شورا‌ها اضافه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز