خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

رویکرد ما در حوزه عفاف و حجاب برخوردهای قهریه نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۰۱۹

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: نگاه مثبتی به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی مبارزه با مفاسد اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین افزود: یکی از مشکلات عمده ما در حوزه رعایت عفاف و حجاب مربوط به حوزه دانشگاه‌ها است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قانون برای عدم رعایت عفاف و حجاب مجازات تعیین کرده، اظهار داشت: رویکرد ما در حوزه عفاف و حجاب برخوردهای قهریه نیست و ابتدا باید تمام راه‌های فرهنگی را در پیش گرفته و در مرحله آخر به قانون مراجعه کنیم.

قاسمی نقش خانواده‌ها را در رعایت اخلاق اسلامی و عفاف و حجاب پررنگ ارزیابی کرد و گفت: مشکلات عفاف و حجاب فقط مختص به دانشگاه نیست و خانواده ها باید در همه حوزه‌های اجتماعی مرتبط با دستگاه‌های دولتی و خصوصی به رعایت عفاف و حجاب و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی فرزندانشان تاکید کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یکی از خلاء های موجود در جامعه را نبود نشست های متعدد با جوانان و دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: هنوز در جامعه ما نشست های مشترک بین مسئولان با جوانان برگزار نمی شود و عدم پاسخگویی به سوالات این قشر باعث شده تا تا دشمن در فضای مجازی به جوانان ما پاسخ دهد.

قاسمی همچنین گفت: دشمن پشت درب منازل ما کمین کرده و درحال فریب اعضای خانواده است که بسترسازی مناسب فرهنگی در جامعه دشمن را ناکام کرده و مانع نفوذ آنها می شود.

این مسئول قضایی به رعایت عفاف و حجاب توسط کارمندان و کارکنان ادارات پرداخت و تاکید کرد: فردی که برای انجام کاری وارد سازمان می شود ملزم است که قوانین و مقررات اسلامی را رعایت کند، اما اگر خود کارکنان به این موضوع بی توجهی کنند، به طور قطع اثرات مطلوبی را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شاهد نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه جامعه ما چندان نگاه مثبتی به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر ندارد و با گفتن این عبارت بیشتر افراد به یاد زندان و شلاق می افتند، درحالی که هدف ما توسعه فرهنگ اسلامی است و این موضوع باید در جامعه تقویت شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: قوانین بسیار خوبی در حوزه رعایت عفاف و حجاب وجود دارد و لازم است بعد از برگزاری چنین نشست هایی مسئولان با توجه بیشتر به اجرای مصوبات آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز