خبرگزاری کار ایران

با حضور در مؤسسه امام خمینی(ره) قم؛

شهردار قم با آیت‌الله مصباح‌یزدی دیدار و گفت وگو کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۹۳۳

شهردار قم با حضور در دفتر آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با او دیدار و گفت وگو کرد.

 به گزارش ایلنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، با تاکید بر اینکه حرکت شهرداری در قم بر مدار نقشه راه است، اظهار کرد: حرکت این نهاد در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست، فرهنگی و عمرانی بر اساس برنامه قم ۱۴۰۰ و چشم‌انداز ۱۴۱۴ است.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد بودجه قابل توجهی را در شهر قم تجربه کرده‌ایم افزود: بودجه شهرداری قم به بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال رسیده و این در حالی است که کشور درگیر شرایط تورمی سنگینی است.

شهردار قم با بیان اینکه در حوزه فضای سبز شهری سالانه سه مترمربع به سرانه فضای سبز قم باید اضافه می‌شد، گفت: از سرانه ۱۲ مترمربعی در قم شروع کردیم و در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر بالغ بر ۱۹ مترمربع افزایش یافته است.

او با تاکید بر اینکه سالیانه بیش از ۲۷۰ هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شده است، اظهار کرد: در قبال این کار باید آب و پساب لازم پیش‌بینی می‌شد که با هماهنگی‌های موجود در سطح استان است ۴.۵ میلیون مترمکعب در سال پساب برای فضای سبز استان تخصیص گرفت.

سقائیان‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت احداث پارک هزار هکتاری شهر قم افزود: این بوستان از میدان مفید تا کوه خضر و کوه دوبرادران ادامه دارد و می‌تواند در صورت تکمیل طی سالیان آینده تفرجگاه بسیار خوبی برای مردم قم باشد.

شهردار قم رضایتمندی مردم و کسب اعتماد عمومی را از مهم‌ترین اهداف برنامه شهرداری عنوان کرد و افزود: درآمد شهرداری‌ها متکی به تراکم‌فروشی هستند و همین اتکا به درآمد از محل تراکم مشکلاتی را در شهرها ایجاد می‌کند که اگرچه تلاش داریم با شهر فروشی مبارزه کنیم اما در هر حال برخی مشکلات به وجود می‌آید.

 او یکی از فعالیت‌های ویژه شهرداری را توسعه و بهسازی آسفالت معابر عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن در قم توزیع آسفالت صورت می‌گیرد که طی سالیان آینده وضعیت معابر را بهبود خواهد بخشید.

شهردار قم ورود ۱۵۰ اتوبوس جدید به شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم ۱۰۰ دستگاه دیگر اتوبوس نیز وارد شهر و حمل و نقل عمومی متحول شود.

سقائیان‌نژاد گفت: تقاطع خیابان کیوانفر و امام خمینی (ره)، تقاطع ورودی جعفریه، بازگشایی ادامه بلوار جمهوری، تملک بلوار عماریاسر، تکمیل تقاطع میدان ولیعصر، احداث رینگ دوم مسجد مقدس جمکران، احداث ۲۰ هزار مترمربع پارکینگ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل معابر محلی از جمله طرح های سال ۹۸ است.

او با اشاره به طرح مونوریل گفت: متأسفانه انگیزه لازم برای تکمیل این طرح وجود ندارد چراکه کاربری و استفاده لازم را ندارد و طرح هم به همین خاطر محدود شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه مسیر فعلی و احداث شده مونوریل باید تکمیل شود، اظهار کرد: البته باید مسائل اقتصادی و شرایط عمومی طرح را هم در نظر گرفت؛ باید توجه داشت که این طرح هم عامل ترافیکی و کمک‌کننده برای شهر قم نخواهد بود.

سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه برنامه‌های این نهاد بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است، گفت: برنامه ریزی برای اجرای ۸۹۰ طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، حمل و نقل عمومی و توسعه فضای سبز در سال جاری صورت گرفته است.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.
در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز