خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار آبیک تاکید کرد؛

تخصیص تسهیلات مشاغل خانگی به افراد ایجادکننده اشتغال در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۸۲

معاون برنامه‌‍ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان آبیک گفت: تسهیلات مشاغل خانگی باید به افرادی که توانایی ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک را دارند، تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیروس رجبی در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک اظهار کرد: اولویت اصلی مسئولان باید ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه روستایی باشد و گردشگری به عنوان بهترین پتانسیل باید مورد توجه قرار گیرد که می‌توان به منطقه گردشگری محور طالقان-زیاران اشاره کرد.

وی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی باید به افرادی که توانایی ایجاداشتغال را دارند، تخصیص یابد و نباید به افرادی که توانایی ایجاد اشتغال را ندارند اعطا شود چرا که برای آنان دغدغه ایجاد می‌شود.

معاون برنامه‌‍ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان آبیک با توجه به شرایط تولید و وضعیت واحدهای صنعتی ادامه داد: برخی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند که تنها کمک بانک‌ها است که می‌تواند به مشکلات واحدهای دارای چنین مشکلی مساعدت کند در غیر این صورت مشکلات باقی می‌ماند.

رجبی اضافه کرد: سهمیه تسهیلات بهین‌یاب و سرمایه در گردش شهرستان آبیک هنوز ابلاغ نشده این در حالی است که به روز شدن ماشین‌آلات واحدها هم حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ایجاد اشتغال برای افراد، دستگاه‌های اجرایی باید آن را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند.

این مسئول تصریح کرد: اگر یک شغل ایجاد شود از میزان معضلات اجتماعی شهرستان آبیک کاسته می‌شود چرا که اگر فردی شغل و درآمد داشته باشد، تبعات بیکاری دامنگیر خانواده‌ها نمی‌شود.

تقاضای 400 اشتغال در شهرک صنعتی کاسپین 2

هادی نیک‌فطرت مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک در این جلسه گفت: 51 نفر از مددجویان یک دستگاه حمایتی شهرستان آبیک به شرکتی در این شهرک معرفی شده بودند که 16 نفر رد شدند، 13 نفر هم جذب شدند و 21 نفر هم چند روز مشغول به کار بودند و دیگر به اشتغال ایجاد شده بازنگشتند و در واقع تن به کار ندادند.

وی افزود: سال گذشته 220 نفر در شهرک صنعتی کاسپین دو مشغول به کار شدند و 56 نفر تعدیل شدند که 34 نفر مربوط به دو شرکت بوده و مابقی تعدیل نیروها مربوط به شرکت‌های دیگر بوده است.

این مسئول با اشاره به تقاضای اشتغال شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک به تعداد 400 نفر ادامه داد: 6 شرکت در هفته دولت وارد مدار چرخه تولید می‌شوند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه  بر تطابق ورود اشتغال ایجاد شده به سامانه رصد اشتغال و خروجی آن از تامین اجتماعی، جلوگیری از سنگ‌اندازی در در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان، تسهیل در روند پروسه تشکیل پرونده در ادارات و دریافت تسهیلات تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز