خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

بازدید مسئولان آبیک از کارگاه ساخت ماکت کشتی‌ یعقوب‌آباد تا تعاونی‌های صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۸۰

مسئولان شهرستان آبیک از چهار شرکت تعاونی صنایع دستی و کارگاه ساخت ماکت کشتی این شهرستان بازدید و در جریان روند فعالیت‌ها و مشکلات آنها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک  به همراه سیروس رجبی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان آبیک، کبری کشاورزیان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک از چهار شرکت تعاونی صنایع دستی بازدید کردند.

صاحبان تعاونی‌های صنایع دستی شهرستان آبیک در حوزه معرق، چرم و رودوزی‌سنتی در این بازدید، تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش، خرید مواد اولیه، رساندن تولید به انبوه و فروش آثار در تهران و غیره، اختصاص غرفه در نمایشگاه‌ها و کاهش هزینه غرفه در نمایشگاه‌ها را خواستار شدند.

شهرام احمدپور فرماندار آبیک در این بازدید گفت: با تشکیل پرونده در زمینه درخواست تسهیلات بانکی، از محل تسهیلات کارآ و مشاغل خانگی و روستایی می‌توان برای رفع مشکلات تعاونی‌ها گام برداشت.

وی افزود: روی آثار هنری نمی‌توان قیمت گذاشت و افراد غیرحرفه‌ای نمی‌توانند نسبت به آثار هنرمندان نظر کارشناسی ارائه دهند.

این مسئول بر افزایش تبلیغات آثار هنری هنرمندان در فضای مجازی و حقیقی تاکید کرد.

بنابراین گزارش، تعاونی معرق دارای هشت هنرآموز، تعاونی کیف و کفش چرم میانگین هر ترم 40 هنرآموز و شرکت تعاونی رودوزی سنتی 36 هنرآموز هستند که از سوی تعاونی  چرم اسفند ماه سال گذشته 70 جفت  کفش چرم به نیازمندان دو تا 18 ساله اهدا شده بود.

مسئولان همچنین از کارگاه ساخت ماکت کشتی برای سازمان کشتیرانی و بنادر و بخش خصوصی بازدید کردند.این کارگاه امسال برای دومین بار موفق به أخذ گواهی استاندارد کیفیت کارگاهی از استان قزوین شده است.

در این کارگاه علاوه بر ساخت ماکت کشتی قالب‌گیری فلزی هم انجام می‌شود وفعالیت عوامل این کارگاه بیشتر بازار داخلی  است.

مسئولان از کارگاه مجسمه‌سازی، سفال، خراطی، منبت واقع در شهرک فردوس شهر آبیک بازدید کردند. در این کارگاه نمادهای حیوانات اساطیری که از حفاری‌های سال‌های گذشته در روستای چناسک شهرستان آبیک کشف شده بود، الهام گرفته شده وو به نمایش گذاشته شده بود که برای اسباب بازی کودکان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز