خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد عنوان کرد:

راهکارهای رفع موانع و روند رشد تعاونی‌ها/ تقویت نقش و قدرت اجرایی تشکل‌ها و اتحادیه‌های تعاونی

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۵۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با تاکید بر لزوم توسعه و رشد تعاونی‌ها گفت: راهکارهایی برای رفع موانع و روند رو به رشد تعاونی‌ها ارائه شده است.

محمدحسین ریاحی در حاشیه سفر معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری و پیروی از منویات معظم له در خصوص توجه به توسعه و ارتقای بخش تعاون در عرصه های اقتصادی و اجتماعی راهکارهایی برای رشد تعاونی ها ارائه شده است.

وی با اشاره به بروز مشکلات فراروی تعاونیها در بهره وری و لزوم رفع موانع و تسریع در روند رشد و توسعه تعاونیها ادامه داد: تعیین و اعمال سهم قابل توجه از امکانات و اعتبارات دستگاه‌ها و تسهیلات بانکی سهل الوصول کشور با استناد به سند توسعه بخش تعاون و شفافیت در توزیع امکانات و تسهیلات به این بخش از راهکارهای موثر در رشد تعاونی ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه تبدیل ماهیت و مالکیت برخی بانک‌های دولتی به تعاونی و افزایش مشارکت و سرمایه‌گذاری دستگاه‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی افزایش سهم بخش تعاون را منجر خواهد شد اضافه کرد: تقویت منابع بخش تعاون از طریق افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون همچنین افزایش همکاری سایر بانک‌ها و موسسات و صندوق‌های وابسته از دیگر راهکار های موثر رشد بخش تعاون است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت نقش و قدرت اجرایی تشکل‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و اتاقهای تعاون افزود: فراهم کردن زمینه و تقویت حضور تعاونی‌ها در عرصه‌های جدید اقتصادی، طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان و طرح‌های سرمایه بر با جلب مشارکت دانشگاهیان نیز می تواند زمینه تقویت تعاونی ها را فراهم کند.

ریاحی حمایت از تشکیل پارک‌های علم و فناوری تعاونی با همکاری دانشگاه‌ها جهت اجرای طرح‌های فناورانه ملی در قالب تعاونی‌ها را یادآور شد و عنوان کرد: حمایت از تشکیل شرکت‌های تعاونی در قالب خوشه‌های صنعتی و زنجیره‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی، شهرک‌ها و مجتمع‌های صنعتی نیز در این زمینه موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه حمایت از تشکیل تعاونی‌ها با اولویت طرح‌های شناسایی شده در قالب آمایش سرزمین  دنبال خواهد شد اظهار داشت: برند‌سازی در بخش تعاون با تشکیل تقویت و توسعه تشکل‌های بین تعاونی می تواند منجر به رشد بیش از پیش بخش تعاون باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز