خبرگزاری کار ایران

رئیس منطقه آسیا-اقیانوسیه شوراى جهانی صنایع‌دستی بیان کرد:

سعدالسلطنه قزوین می‌تواند محلی برای برگزاری فستیوال‌های جهانی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۵۱۳

رئیس منطقه آسیا-اقیانوسیه شوراى جهانی صنایع‌دستی گفت: سعدالسلطنه مجموعه‌ای است که اقلام مختلف صنایع‌دستی در این مجموعه موجود است و مطمئنا اگر این مجموعه تکمیل شود به یک مجموعه جهانی تبدیل شده و فستیوال‌های جهانی را می‌توان در این مجموعه برگزار کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، غاده هیجاوی رئیس منطقه آسیا-اقیانوسیه شوراى‌جهانی صنایع‌دستی در دیدار با عبدالمحمد زاهدی که در دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: آنچه امروز در قزوین دیدم نه تنها برای تجارت بلکه برای ارائه صنایع‌دستی است که ورکشاپ‌های خوبی آموزش داده می‌شود و در این فضا، کافه‌های جذاب که بخشی از فرهنگ ما به شمار می‌رود به چشم می خورد.

وی گفت: مردم زیادی را در حال رفت و آمد در بازار قزوین دیدم و با توجه به اینکه در دنیای معاصر زندگی می‌کنیم، در این بازارچه صنایع‌دستی قزوین، حشر و نشر مردم باهم زیاد است.

رئیس منطقه آسیا-اقیانوسیه شوراى جهانی صنایع‌دستی اظهار کرد: میراث فرهنگی باید این بخش‌ها را حمایت کند تا بتوانیم مجموعه ای تکمیل شده از صنایع دستی در فضایی تاریخی داشته باشیم و در همین راستا می‌توانیم آن را به عنوان بازارچه جهانی ثبت کنیم.

هیجاوی عنوان کرد: در شورای جهانی صنایع‌دستی من یک عضو هستم و بسیار تحت تأثیر این مجموعه قرار گرفتم و تلاش میکنم در شروع بهره‌برداری کل مجموعه سعدالسلطنه در قزوین حضور داشته باشم.

وی افزود: به خاطر داشتن چنین مجموعه زیبایی به مردم قزوین تبریک می‌گویم و مطمنم اگر این مجموعه تکمیل شود مزایای بسیاری برای استان قزوین و کشور ایران خواهد داشت که قطع به یقین مشابه آن در جهان وجود ندارد.

رئیس منطقه آسیا - اقیانوسیه شوراى جهانی صنایع‌دستی تصریح کرد: سعدالسلطنه مجموعه‌ای است که اقلام مختلف صنایع‌دستی در این مجموعه موجود است و مطمئنا اگر این مجموعه تکمیل شود به یک مجموعه جهانی تبدیل شده و فستیوال‌های جهانی را می‌توان در این مجموعه برگزار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز