خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردکان خبر داد:

برخورد جدی با صنایع آلاینده/ تشکل های مردم نهاد به کمک بیایند

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۴۷

فرماندار اردکان با اشاره به لزوم انجام کار علمی و مستند درباره وضعیت آلایندگی صنایع و اطلاع رسانی به عموم مردم گفت: برخورد جدی با صنایع آلاینده در دستور کار است و هیچ اغماضی در این زمینه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز شهابی‌زاد اظهار داشت: در وضعیت اقتصاد و اشتغال فعلی که دولت با آن دست به گریبان است، رعایت مسائل زیست‌محیطی و کاهش اثرات آن باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر حفظ اشتغال، تبعات صنعتی‌ شدن نیز کاهش یابد.

وی افزود: باید صنایعی در چرخه تولید شهرستان مستقر شوند که به وضعیت محیط‌ زیستی شهرستان آسیب وارد نکنند و علاوه برآن، باید مطالعات لازم صورت گرفته و هم‌صدایی همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه وجود داشته باشد.

فرماندار اردکان با اشاره به اشباع دشت یزد-اردکان خاطرنشان کرد: ممنوعیت و یا محدودیت‌های لازم در عرصه واگذاری‌ها باید در شورای برنامه‌ریزی شهرستان و سپس کارگروه زیربنایی استان تصویب و انجام شود.

شهابی‌زاد بیان داشت: در حوزه صدور مجوزها باید وحدت رویه‌ای حاکم شده و این موضوع از حالت سلیقه‌ای و فردی خارج شود. وی افزود: ایجاد کارگروه واگذاری برای تصویب مجوزهای لازم ضروری است.

نماینده عالی دولت با بیان این‌که نحوه اطلاع‌رسانی از وضعیت مسائل زیست‌محیطی شهرستان رضایت‌بخش نیست، اظهار داشت: در این شرایط اظهار نظرهای غیرکارشناسی می‌تواند افکار عمومی را منحرف کند؛ لذا باید کار علمی و مستند درباره وضعیت آلاینده‌های شهرستان انجام و نتایج آن به‌صورت شفاف به مردم اعلام شود.

وی با تأکید بر این‌که در برخورد با صنایع آلاینده هیچ‌‌گونه اغماضی نباید صورت نگیرد، ادامه داد: یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند در بحث یک‌درصد فروش معادن منتفع شود محیط‌زیست است و باید روش و نحوه محاسبه خسارات بررسی و تعیین شود.

 شهابی‌زاد تشدید نظارت‌ها بر صنایع را از انتظارات مهم خود بیان کرد و گفت: با توجه به گستردگی شهرستان اردکان باید سازوکارهای قانونی استفاده از NGOها و افراد علاقه‌مند آموزش‌دیده به‌عنوان محیط‌بان مورد بررسی قرارگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز