خبرگزاری کار ایران

اما و اگر درباره صحت سند آمایش، استانداریزد را به جلسه مشورتی کشاند

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۴۵

انتقادات گسترده چهره های علمی استان یزد به سند آمایش سرزمینی استان باعث شد استاندار یزد جمعی از مدیران یک جلسه مشورتی ، برای شنیدن انتقادها برگزار کند.

به گزارش ایلنا، سند آمایش سرزمینی استان یزد به عنوان یک سند راهبردی با متولی‌گری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال تدوین است. به گفته مسئولان ارشد کشور، بیشتر استان‌ها، این سند را نهایی و تصویب کرده و مبنای تصمیم گیری‌های استانی شده است اما در یزد این سند هنوز نهایی نشده است که همین مسئله موجب انتقاداتی به این سازمان شد.

از دیگر سو، مدتی است انتشار و ارائه بخش‌هایی از سند در محافل غیرعمومی، باعث تشدید این انتقادات شده به طوری که بسیاری از چهره‌های دانشگاهی و علمی  البته صاحب تجربه در استان معتقدند این سند اما و اگرهای فراوانی دارد. 

افزایش انتقادات باعث شد استاندار یزد هم به این مسئله واکنش نشان دهد.

طالبی، استاندار یزد در سی و پنجمین جلسه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین  مبنای توسعه ‌استان است، گفت: لازم است بیشترین اجماع فکری، پشتوانه تصویب و اجرای این طرح قرار گیرد.

طالبی ادامه داد: همه نیروهای موثر جامعه ازجمله بخش خصوصی در کنار بخش اداری و نخبگان جامعه باید فرصت آشنایی با این سند را داشته باشند تا با مشارکت فکری به سند‌ی جامع و اثرگذار با کمترین نواقص دست یابیم.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز پذیرای پیشنهاد‌ها، نظرات و انتقادات همه صاحبان فکر و اندیشه برای رفع نواقص احتمالی است ضمن اینکه ما جلسات دیگری نیز ازجمله با اتاق‌های فکر در دانشگاه های استان خواهیم داشت و در نهایت سند آمایش سرزمین استان باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ‌طرح و تصویب شود و به اجرا درآید.

"طالبی" تاکید کرد: اینکه همگان پذیرفته‌اند طرح آمایش سرزمین باید مبنای حرکت آینده استان برای توسعه باشد، قدم بزرگی است که برداشته شده و امیدواریم با مشارکت فکری همه عزیزان این سند با جدیت و همکاری همه جانبه، نهایی و اجرایی شود.

بر این اساس از رسانه‌های گروهی استان دعوت شده در نشست عمومی با حضور استاندار، معاونان و برخی از مدیران و همچنین متولیان نگارش این سند به همراه نخبگان جامعه دانشگاهی استان مشکلات و چالش‌های این سند به بحث  و بررسی گذاشته شود.

هرچند ترکیب این نشست نشان می‌دهد  نباید انتظار تغییر چندانی در این سند داشت اما مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای رهایی از انتقادات می بایست نظرات کارشناسان علمی را در نظر بگیرند چراکه به نظر می رسد جامعه علمی استان همچون دوره های قبل در خصوص نادیده گرفته شدن نظریه های علمی در طرح های توسعه ای استان، سکوت نخواهد کرد.

این نشست آخرین روز هفته جاری در استانداری یزد برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز