خبرگزاری کار ایران

فعالیت 231 خانه بهداشت کارگری در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۲۶

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۳۱ خانه بهداشت کارگری در بنگاه های اقتصادی استان فعال هستند که توسط یک تحصیل‌کرده در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی حرفه‌ای اداره می‌ شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین  و به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، قاسم آقا علیخانی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: با توجه به ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران است و در این راستا برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان از سال ۱۳۶۶ با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار مکلف به تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: هدف از تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری، ارتقای دانش بهداشتی، تأمین سلامت کارگران و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط‌های کار تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی است.

وی بیان داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استان در سال جاری، نظارت بر خانه‌های بهداشت کارگری را در دستور کار قرار داده و برای توسعه و تقویت این خانه‌ها اقدام کرده است.

آقا علیخانی ادامه داد: در سال گذشته با همکاری کارشناسان این اداره کل، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی، ۶ خانه بهداشت کارگری جدید در بنگاه‌های اقتصادی شهرستان‌های استان تأسیس شد و در سال جاری نیز راه اندازی حداکثری خانه‌های بهداشت کارگری در بنگاه‌های مشمول در دستور کار اعضای شورا قرار داد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به برنامه‌های این شورا در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: بازدیدهای مشترک ماهانه از واحدهای تولیدی برای ایجاد خانه‌های بهداشت جدید، تقویت خانه‌های بهداشت موجود و برگزاری دوره‌های بازآموزی برای مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز