خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

سرعت وزش باد در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۵۷

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: اوایل صبح امروز سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به 2000 متر کاهش داد.
 
وی افزود: از روز گذشته بر سرعت وزش بادهای صدو بیست روزه این استان افزوده شده است و تا صبح امروز میانگین بیشینه ساعتی غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 1579 میکروگرم بر متر مکعب معادل 11 برابر حد مجاز رسید.
 
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش باد شدید و گردوخاک علاوه بر زابل در سایر شهر‌های شمالی استان نیز رخ داد به طوریکه تا ساعت 9 صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زهک به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را به 2000 متر کاهش داد.
 
دیانتی گفت: وزش این باد دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان نظیر زابل-هیرمند و زابل-زهک و زهک-هیرمند را به شدت کاهش داده است.
 
وی تصریح کرد: روز گذشته نیز وزش باد شدید و طوفان گردوخاک در شمال استان سبب تشکیل توده عظیم گردوغباری شد که تا شهرستان‌های سراوان و مهرستان در فاصله حدود 500 کیلومتری از زابل نفوذ کرد. در این بین به سبب نفوذ گردوغبار دید افقی شهر زاهدان به 800 متر کاهش یافت و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر تا پنج برابر حد مجاز افزایش یافت.
 
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های 120 روزه تا آخر هفته در شمال استان ادامه دارد که پیش بینی می‌شود تا چهارشنبه شدت وزش باد و گردوغبار بیش‌تر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز