خبرگزاری کار ایران

رونمایی از اپلیکیشن موبایل خرید گل و گیاه در نمایشگاه امسال

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۸۵۹

امسال هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد از تاریخ 23 تا 27 خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، براساس اطلاعات به دست آمده با تاکید بر موضوع آشنا کردن مردم با شیوه های اجرای فضای سبز و گلکاری در فضاهای مسکونی و نیز بهره‌برداری متخصصان از طرح‌های نوین فضای سبز و آشنایی آنها با تنوع گونه های گیاهی، برنامه های متنوعی در برپایی نمایشگاه امسال پیش‌بینی شده که در حال اجرا است.

در این زمینه مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امسال طراحی نمایشگاه برای تامین اهداف پیش بینی شده به صورت متمرکز و با لحاظ موضوعات مختلف انجام گرفته و با همکاری سازمان پارک ها، کمربند سبز و ادارات فضای سبز مناطق اجرای برنامه ها در حال انجام است که در همین راستا تولید کنندگان گل و گیاه، اتحادیه های مربوطه، تولید کنندگان مبلمان پارکی و وسایل بازی کودکان، انجمن های صنفی مرتبط و ... در فضای باز و مسقف نمایشگاه در حال آماده سازی غرفه‌ها هستند.

وی افزود: در نمایشگاه سال جاری برای اولین بار،  بخشی برای اجرای طرح های خشک منظر (زیرو سکیپ)، برای آشنایی با گونه های کم نیاز قابل استفاده در فضای سبز شهری پیش بینی شده است و علاوه بر این با هدف ترویج و توسعه بام ها و بالکن های سبز، شیوه های اجرای باغ بام ها و اجرای تراس سبز و کاربرد گیاهان در نمای ساختمان هم به نمایش گذاشته شده است که با توجه به توسعه فرهنگ آپارتمان نشینی در زندگی شهری امروز، می تواند به عنوان یک راهکار اجرایی جهت توسعه فضای سبز با بهره گیری از بازچرخانی آب خاکستری در مجموعه های مسکونی و تجاری و هتل ها قابل انجام است.

یعقوبی اذعان داشت: همچنین ترویج فرهنگ خرید گل و گیاه و آشنایی با نحوه نگهداری گل ها در منازل با اجرای گلخانه های خانگی پرتابل، تراریوم، فضای سبز مینیاتوری و فضاهای سبز معلق از دیگر اهداف و برنامه های پیش بینی شده است. 

یعقوبی ادامه داد: از دیگر اقدامات نوآورانه نمایشگاه امسال، استفاده از  توپیاری های متنوع سبز که همان هنر آرایش گیاه به اشکال مختلف با هرس کردن گیاه یا ایجاد شکل با گیاهان به صورت تزئینی است.

وی گفت:همچنین اپلیکیشن های موبایلی، برای خرید و ارسال گل و گیاه در نمایشگاه امسال رونمایی می شود و در کنار همه اینها همایش "پساب فضای سبز و تصفیه خانه" نیز در از جمله رویدادهای جانبی متنوع نمایشگاه است.

یعقوبی اظهار داشت: در مجموع تلاش شده تا هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد که در کل در  20 هزار متر مربع فضای مسقف و بیش از 10 هزار متر مربع فضای باز برپا شود و با حضور پر رنگ شرکت های داخلی و استقبال نمایندگی شرکت های خارجی، از نظر ارائه خدمات، هم از لحاظ کمی و هم کیفی نسبت به سال های قبل ارتقاء یافته، و قطعا حضور بسیار بیشتر شهروندان را امسال نسبت به سال های پیش شاهد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز