خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اعلام کرد؛

ثبت موفق 392 مورد سلول‌های بنیادین در قزوین/ ارسال پلاسما به شرکت‌های پالایشگر آلمان و بازگشت فرآورده‌های آن به کشور

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۴۷

مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: 392 مورد ثبت موفق سلول‌های بنیادین در استان قزوین داشته‌ایم که دغدغه اصلی ما این است که همه مردم بتوانند در امر اهدای خون سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مهدی اکبری مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اصحاب رسانه صبح امروز در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

اکبری در این نشست بیان کرد: امروزه یکی از نیازهای بهداشتی و درمانی در جهان، وجود مراکز انتقال خون است که با تهیه حداکثری فرآورده های خونی به طیف گسترده از نیازمندان به این فرآورده ها ارائه می شود.

وی گفت: برخی بیماران به طور ذاتی به این فرآورده ها نیازمند هستند و به طور مداوم به فرآورده های خاص نیازمند هستند و در کنار اینها بیمارانی هستند که به طور مقطعی به این فرآورده ها نیازدارند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: آمار موجود جهانی نشان دهنده این است که یک سوم افراد نیازمند این فرآورده ها هستند و این میزان در کشورهای توسعه یافته به نسبت کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

اکبری عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار اهدای خون در کشور داشتیم که این آمار داوطلبانه است. یکی از دغدغه های کشورهای منطقه رساندن آمار داوطلبانه به صد در صد است و در کشور ما این میزان ثابت می باشد.

وی افزود: در استان ما شاخص اهداکنندگان مستمر بالای 60 درصد است و این عدد قابلیت ارتقا در سال های آینده را دارد. وضعیت داخل استان وضعیت مطلوبی است. در سال 96 بالغ بر 38 هزار و 400 مورد اهدا در استان داشتیم که این میزان در سال گذشته به 40 هزار و 172 مورد رسید.

ثبت  موفق 392 مورد سلول‌های بنیادین در قزوین/ ارسال پلاسما به شرکت‌های پالایشگر آلمان و بازگشت فرآورده‌های آن به کشور

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: شاخص اهدای خون بانوان در کل کشور مناسب نیست در حالیکه در بسیاری کشورهای توسعه یافته آمار بانوان با آمار آقایان مطابقت می کند و ما باید شاهد حضور حداکثری بانوان در پایگاه های انتقال خون باشیم در حالیکه این شاخص در کل کشور زیر ده درصد است.

وی اضافه کرد: وضعیت جسمانی بانوان و باورهای غلط، در کاهش این آمار بسیار موثر است. از بانوان استان دعوت می کنیم تا در این امر شرکت کرده و این فرهنگ از طریق بانوان می تواند در خانواده و جامعه نهادینه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های ما استقرار نظام هموژیناس در جامعه است که خون سالم در اختیار جامعه هدف قرار گیرد. در تمام مراکز درمانی این کار در حال انجام است و صد درصد نیاز استان را از طریق اهداکنندگان استان تامین کرده و نیاز چهارده بیمارستان استان از این فرآورده ها نیاز برطرف شده است.

اکبری یادآور شد: یکی از فعالیت‌های استان ارسال پلاسما به شرکتهای پالایشگر در آلمان است که فرآورده های آن به کشور باز می گردد. نیاز است همه مردم استان به پایگاه های خونگیری دسترسی داشته باشند که اگر بخواهند در امر اهدای خون شرکت کنند، شرایط برای آنها فراهم باشد. 9 تخت خونگیری در سامانه سیار برای اهداکنندگان ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم بزودی سامانه سیار اهدا خون را راه اندازی شود و این امر می تواند به شهرستان ها کمک می کند تا همه مردم در این امر حضور یابند.

وی گفت: همچنین امیدواریم ممیزی‌های شرکت‌های پالایشگر خارجی را مستمر پاس کنیم و پلاسما به طور مستمر ارسال شود و شرایط خاص برای اهداکنندگان مستمر ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز