خبرگزاری کار ایران

جمعه‌پور مطرح کرد:

تولید روزانه ۸۳ تن زباله در کاشمر

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۵۰۸

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشمر گفت: این شهرستان به‌عنوان معین جمع‌آوری زباله‌های شهرهای اطراف انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر،  مهدی جمعه‌پور در جلسه  نشستی با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته محیط زیست ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در راستای حفاظت محیط زیست، عنوان کرد:  محیط‌زیست در سه حوزه محیط انسانی، محیط طبیعی و تنویر افکار عمومی فعالیت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشمر گفت:طی  سال گذشته برای استقرار واحدهای مختلف اشتغال زایی در شهرستان 81 مورد مجوز صادر شده که از این تعداد 32 مورد صنعتی، 17 مورد کشاورزی و 8 مورد دیگر خدماتی بوده است.

وی همچنین از مجوز بهربرداری 24 مورد واحدهای صادر شده که 10 مورد آن‌ها صنعتی، 10 مورد کشاورزی و 4 مورد دیگر نیز خدماتی بوده است خبر داد.

جمعه پور دراین نشست عنوان کرد:در حوزه محیط انسانی با نقاط قوت و ضعف‌هایی مواجه هستیم که در این راستا با همکاری بخشداری مرکزی تمامی زباله‌گاه‌های روستایی بخش مرکزی جمع‌آوری شده است.

وی درباره بخش کوهسرخ نیز گفت: به رغم اینکه از 6 ماه قبل برای وضعیت زباله‌های این بخش با دهیاران جلساتی داشته‌ایم اما تاکنون برای تجمیع زباله‌ها اقدامی را انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای تمامی دهیاران اخطاریه‌ها‌یی صادر شده و طی هماهنگی به عمل آمده با حوزه قضایی بخش کوهسرخ مقرر گردید اگر در راستای تجمیع زباله‌ها اقدامی صورت نگیرد، اقدامات لازم انجام شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشمر عنوان کرد: به رغم اینکه حتی اگر دفن بهداشتی زباله نیز صورت گیرد بازهم معضلاتی را در پی دارد می‌طلبد در راستای کاهش مشکلات محیط‌زیستی به سمت تفکیک و بازیافت زباله در منطقه حرکت کنیم.

جمعه پور عنوان داشت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش تولید زباله هستیم به طوری که اکنون روزانه 83 تن زباله در شهرستان کاشمر تولید می‌شود و موجب معضلات محیط‌زیستی شده است.

وی درادامه عنوان داشت به رغم اینکه کاشمر به عنوان معین شهرهای اطراف شناخته شده تا زباله‌های آن‌ها به این منطقه منتقل شود ابتدا باید زیرساخت های ان مهیا شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت نخاله‌های ساختمانی گفت: با وجود اینکه محل‌های مجاز نخاله‌های ساختمانی مشخص شده اما در حال حاضر در شش تا هفت نقطه از شهر کاشمر معضل نخاله‌های ساختمانی را داریم که موجب بروز مشکلاتی شده است. وباید تمام خودروهای حمل زباله دارای کارت ترددشوند.

جمعه‌پور افزود: افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به تخلیه نخاله بنایی کنند در مرحله اول تعهد کتبی گرفته شده و در مراحل بعدی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 جمعه پور در خصوص دستگیری شکارچیان غیرمجاز نیز گفت :طی سال گذشته 18 پرونده متخلف شکار و صید کشف و 32 نفر متخلف دستگیر شدند، همچنین 67 گونه جانوری توسط متخلفان شکار شدند که قوچ و میش 11 لاشه، کبک 17 قطعه، مینا 6 قطعه، سهره 33 قطعه بوده است.

وی همچنین افزود: سال گذشته 13 قبضه سلاح کشف شده که ساچمه‌زنی 8 قبضه، گلوله‌زنی 5 قبضه و یک قبضه نیز سلاح قاچاق بوده است.

وی بیان کرد: به دلیل گونه‌هایی که سال قبل توسط متخلفان شکار شده است یک میلیارد و 194 میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست وارد شده که از این میزان 225 میلیون ریال آن واریز شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر افزود: به‌رغم تمام محدودیت‌ها افزایش جمعیت حیات وحش را داشته‌ایم به طوری که در سرشماری حیات وحش جمعیت قوچ و میش به عنوان گونه حمایت شده رشد 50 درصدی داشته‌ است.

وی همچنین گفت: محیط بانان برای کنترل و حفاظت بهتر منطقه و برای مستند سازی اقدامات متخلفان مجهز به دوربین‌های بسیار پیشرفته شده‌اند و این با همکاری خیران بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز