خبرگزاری کار ایران

عزیزی مطرح کرد:

دریافت مجوز برای استخدام 600 نیروی آتش‎نشان

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۹۸

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد نسبت به تبلیغات سودجویانه در خصوص استخدامی در این سازمان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امیر عزیزی در این خصوص خاطرنشان کرد: از تمام علاقه‎مندان خواهش می‎کنم توجهی به تبلیغات سودجویانه در فضای مجازی و دفاتر غیررسمی که ادعا می‎کنند، استخدام صد در صدی دارند، توجهی نکنند.

وی ادامه داد: تنها منابع رسمی ما صداوسیما، روزنامه‌‎های کثیرالانتشار و سایت سازمان به آدرس 125.mashhad.ir است که علاقه‌مندان طی دو هفته آینده می‌توانند اطلاعات لازم را از این طریق به دست بیاورند؛ سنجش داوطلبان از طریق سازمان سنجش یا جهاد دانشگاهی خواهد بود و به‌تبع آن آزمون‎های تربیت بدنی و روانشناسی گرفته خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه در این دوره بیشترین استخدامی آتش‌نشانی را خواهیم داشت، اضافه کرد: با پیگیری‎هایی که توسط شهرداری و شورای‌شهر انجام شده، درباره منابع انسانی مجوز استخدامی را دریافت کرده‌ایم که به‎زودی اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تنها مجوز استخدام 600 نفر از شرکت‎کنندگان را دریافت کرده‎‌ایم، تصریح کرد: امیدوارم با همکاری که وزارت کشور با شهرداری مشهد دارد، بتوانیم خلا موجود را در یکی دو سال آینده کم کنیم، هرچند که در این مدت تعدادی از همکاران ما بازنشسته هم می‎شوند.

عزیزی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی، شیفت کاری همکارانمان 24 ساعت کار و 48 ساعت استراحت است که البته تعدادی از همکاران با توجه به کمبودها تنها 24 ساعت استراحت می‎کنند، تصریح کرد: امیدواریم با استخدام نیروهای جدید، این مشکل هم رفع شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و. خدمات ایمنی شهرداری مشهد به بحث سختی کار و بازنشستگی آتش‎نشانان هم اشاره کرد و افزود: بحث سختی کار آتش‌ نشانان، توسط مجلس مصوب شده و به ازای هر یک سال، یک سال و نیم محاسبه میشود. یعنی اگر کسی کل مدت خدمتش را در حوزه عملیات بوده باشد، با بیست سال امکان بازنشستگی وجود دارد.

وی درباره مشکلات این سازمان خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم‎ها، از نظر تجهیزات فردی تحت فشار هستیم. همچنین با توجه به افزایش تعداد حادثه‎ها، در حقیقت همکاران ما در طول شیفت‎شان به‎طور کامل در حال فعالیت هستند. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی درباره وضعیت فعلی سازمان هم توضیح داد: طبق استانداردهایی که در سطح کشور و مشهد به عنوان یک کلانشهر بزرگ داریم، به ازای هر 1000 نفر شهروند، به یک نیروی آتش‎نشان نیاز داریم. علاوه بر این به حدود 3500 نفر نیروی عملیاتی و ستادی برای پوشش سطح شهر نیاز داریم که در حال حاضر تنها حدود 1500 نیروی فعال داریم، براساس سرانه‎ای که برای مشهد تعریف شده، دو هزار نفر کمبود نیرو احساس می‎شود.

وی با بیان اینکه ما بین کلانشهرهای کشور، جزو بهترین‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: از نظر زیرساخت‌ها؛ مشهد بین کلانشهرها جایگاه بسیار خوبی دارد. در حال حاضر هم 49 ایستگاه فعال داریم. همچنین به ازای هر 70 هزار نفر شهروند، باید یک ایستگاه داشته باشیم که در حال حاضر منطبق با استانداردها هستیم،از نظر خودرو و ماشین‎آلات هم جزو بهترین‎ها در کشور هستیم، همچنین علی‌رغم شرایط تحریم، به روزترین خودروها را در اختیار داریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز