خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در گفت و گو با ایلنا:

واحدهای صنعتی و تولیدی قزوین با مشکل تامین مواد اولیه و مبادلات پولی مواجه‌اند/پیگیر اجرای خط انتقال طرح آبرسانی سد طالقان به قزوین هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۸۴

استاندار قزوین گفت: به‌دلیل مشکلاتی که در تامین مواد اولیه و مبادلات پولی وجود دارد تا حدودی واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین با مشکل مواجه هستند.

عبدالمحمد زاهدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: اجرای خط انتقال طرح آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین در حال حاضر تا شهرستان آبیک فعال بوده و امروز جلسه‌ای در وزارت نیرو برای خرید لوله‌های خط انتقال تا آبیک برگزار و تامین اعتبار شده و بدون‌قطع امسال آب سد طالقان به شهر آبیک می‌رسد.

وی افزود: پیگیری موضوع اجرای مابقی خط انتقال از سد طالقان به استان قزوین با مسئولان وزارت نیرو، معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولان سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی لازم است این مهم تحقق یابد.

استاندار قزوین ادامه داد: در حال حاضر با کمبود آب در استان قزوین مواجه نیستیم و مشکلی وجود ندارد، اما حفر چاه در صورت لزوم و کمبود آب در استان پیش‌بینی شده است.

زاهدی اضافه کرد: در کشور و به تبع آن در استان قزوین واحدهای صنعتی دارای مشکلاتی هستند که بخشی از آن به تامین مواد اولیه بازمی‌گردد که باید از خارج وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی که در مبادلات پولی وجود دارد تا حدودی واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین با مشکل مواجه هستند.

این مسئول بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه مشتری برای محصولات صادراتی وجود دارد اما تحریم‌های بانکی که وجود دارد اجازه نمی‌دهد مبادلات مالی به روال طبیعی خود انجام شود که این امر موجب شده صادرکنندگان کمی با مشکل روبرو شوند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: سال گذشته بیش از 800 میلیون دلار صادرات از استان قزوین صورت گرفته بود که امیدواریم امسال هم بتوانیم به همین رقم در حوزه صادرات دست یابیم.

زاهدی ادامه داد: اگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه داشته باشد تعدیل نیروها رو به افزایش خواهد بود اما از سویی  دیگر، تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز