خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد:

بانک ها ضمانت بازپرداخت تسهیلات از سوی دولت را دارند

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۶۹

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی که در مصوبات سال گذشته دولت برای محرومان بود، ۱۰۰ درصد اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست بررسی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان استان خراسان جنوبی افزود: دهیاری ها و شهرداری ها باید در کمترین زمان ممکن پروانه های مربوط را به صورت رایگان یا حداقل وجه صادر کنند و مهلت صدور مجوز کمتر از یک هفته در سراسر استان خواهد بود.

وی گفت: بهزیستی باید در مدت کمتر از ۱۰ روز مددجویان نیازمند مسکن خود را معرفی و نسبت به تکمیل پرونده آنها اقدام کند، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز هرچه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده محرومان نیازمند مسکن و ارسال آن به بانک ها اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بنیاد مسکن طبق مستندات قانونی باید حداقل هزینه زمین را طلب یا به صورت رایگان زمین مورد نظر را واگذار کند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از این فرصت طلایی استفاده کنند گفت: محرومان استان باید از تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن و کمیته امداد و تعهدات سازمان برنامه و بودجه در پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت بهره مند شوند.

میرجعفریان نقش رسانه‌ها را در فرهنگ سازی این اقدام، کلیدی دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها در آگاهی بخشی و تسریع در روند تکمیل پرونده‌ها نقش اساسی دارند که باید با تولید محتوای مناسب نیازمندان را از مزیت این مهم آگاه کنند.

وی با بیان اینکه تکمیل ۱۰ هزار واحد ویژه نیازمندان و محرومان نیازمند کار جهادی است افزود: حداکثر پرونده های مورد نظر طی ۴۵ روز تکمیل و به بانک ها ارجاع شود.

 گلایه از بانک‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از کل پرونده های تشکیل شده تاکنون ۳۶۸ پرونده به بانک ها معرفی شده که فقط ۸۹ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم با بیان اینکه پنج هزار واحد ویژه محرومان در ۲۷۸ روستای استان برنامه ریزی شده است افزود: تاکنون یک هزار و ۶۲۰ خانوار اقدام به ثبت نام کرده اند که ۸۶۵ پرونده تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: کمک های بلاعوض خوبی در بخش مسکن محرومان انجام می شود و شهرداری ها و دهیاری ها در صدور پروانه های ساخت به صورت رایگان مساعدت کنند.

آسمانی مقدم از روند صدر مجوزها گلایه و اضافه کرد: صدور پروانه ای که کمتر از ۲۴ ساعت صادر می شود گاهی چندین روز طول می کشد که باید دستگاه های مسئول روند را تسهیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز