خبرگزاری کار ایران

شهبازی تاکید کرد:

تقویت زیرساخت‌های گردشگری البرز، بسترساز نشاط اجتماعی، رونق تولید و اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۶۱

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز ظرفیت‌های ارزشمند و کم‌نظیری در حوزه گردشگری دارد که با تقویت زیرساخت‌های این حوزه می توان بستر نشاط اجتماعی، رونق تولید و اشتغال را در استان فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی بر ضرورت ارتقا زیرساخت‌های گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و بومگردی استان تاکید کرد و گفت: این استان به‌لحاظ جاذبه‌های طبیعی و ابنیه تاریخی دارای مزیت‌های ویژه‌ای است که باید زمینه بهره برداری حداکثری از این امکانات ایجاد کرد.

شهبازی با اشاره بر اهداف شعار سال مبنی بر رونق تولید طبق منویات رهبر انقلاب، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های استان برای تحقق شعار سال استفاده کنیم که توسعه گردشگری نیز در این راستا خواهد بود. 

وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی البرز محل عبور ۱۲ استان کشور است، افزود: در تعطیلات نوروز امسال شاهد تردد حدود ۴۰ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز بودیم. باید به نحوی برنامه‌ریزی و بسترسازی کنیم که البرز با توجه به ظرفیت‌های کم نظیرش در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به‌خوبی دیده شود. با گسترش امکانات تفریحی و اقامتی در استان، البرز باید مقصد گردشگران باشد.

شهبازی ایجاد بسترهای ارتقا نشاط اجتماعی را عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: توسعه گردشگری و صنایع دستی علاوه بر رونق تولید و اشتغال تاثیر بسزایی در سلامت مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

در این راستا جلسه‌ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با حضور جمعی از مسئولان حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث‌فرهنگی برای برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف این حوزه براساس تاکیدات استاندار البرز تشکیل شد.

علی درویش‌پور در این نشست گفت: باتوجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهتمام ایشان نسبت به حوزه کسب و کار و صنعت گردشگری می بایست در راستای اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری استان اقدام نمود.

وی افزود: وجود مناظر منحصر به فرد و بکر طبیعی و همچنین همجواری با پایتخت، به عنوان عاملی بسیار مهم در رشد و توسعه صنعت و گردشگری استان محسوب می شود. 

درویش پور گفت: یکی از مشکلات اصلی  استان البرز مسئله ترافیک و شلوغی مسیرهای منتهی به استان های شمالی کشور است  که باید به فرصت تبدیل شود چرا که استان البرز یکی از شاهراه های گردشگران و مسافران محسوب می شود. 

وی عنوان کرد: استاندار البرز بارها بر ضرورت توجه نسبت به صنعت گردشگری تاکید کرده اند که باید نسبت توسعه زیرساخت ها و احداث واحداهای پذیرایی و امکان تفریحی اهتمام ورزید.

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری استان البرز را به زیبایی ایران کوچک نامیدند،ما ظرفیت ایجاد خانه اقوام ایران را داریم. این استان از لحاظ آداب و سنن مختلف ایرانی از غنای فرهنگی برخوردار است که برگزاری جشنواره ها و دعوت از قومیت های مختلف شهرستان های البرز می تواند در جذب گردشگر نقش بسیار موثری را ایفا می کند.

وی در پایان افزود: همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی با هدف حمایت از  صنایع دستی و افزایش قدرت تولیدات بومی برای توسعه اقتصادی استان بسیار ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز