خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

باید نظام بهره وری استان را برای رسانه ها قابل رصد کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۸۷

استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی با اشاره به ضرورت افزایش نظام بهره وری، گفت: باید نظام بهره وری استان را برای رسانه ها قابل رصد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی  و توسعه استان که با حضور حداکثری اعضای این شورا در محل دفتر استانداری برگزار شد گفت: باید نظام بهره وری استان را برای رسانه ها قابل رصد کنیم تا رسانه ها ببینند هزینه فایده ادارات استان چگونه است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: به طور مثال نهادی مثل دانشگاه کاملا روی عملکرد دستگاه ها ریز شود که دستگاهی با 500 نفر نیرو دقیقا چه تاثیری روی استان دارد. خوب است مدیران بدانند که هدف ما تضعیف مدیران نیست بلکه می خواهیم نظام بهره وری استان را افزایش دهیم.

استاندار خراسان رضوی ضمن بیان این که کشور در شرایط ویژه اقتصادی قرار دارد، گفت: باید در استان روی بخش غیردولتی متمرکز بشویم و در همین راستا روند کارشرکت هایی که داوطلب فعالیت در حوزه های مختلف از جمله امور زیربنایی هستند را تسریع کنیم تا حداقل فشار این شرایط را بتوانیم کمتر کنیم.

رزم حسینی با اشاره به ناهماهنگی های بین دستگاهی به عنوان عاملی برای عدم استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های استانی اذعان کرد: با توجه به این که در حوزه آبی مشکل داریم چه خوب است که منابع آبی را مدیریت کرده و بوسیله آن صرفه اقتصادی بوجود بیاوریم.

در ادامه این جلسه رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی نیز با ارائه گزارشی گفت: در قانون بودجه سال 97 سهم درآمدهایی که به استان ها تخصیص می یافت 10 درصد افزایش داشت این در حالی است که این عدد در سال 98 برای خراسان رضوی تا 28 درصد رشد داشته است.

سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات، زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به خسارات سیل اخیر به استان، بیان کرد: هیات دولت باید واژه 100 درصد تخصیص را در کنار اعتبار درنظر گرفته شده بگنجاند و تمام قوای استان باید به سمت اخذ اعتبارات بخش کشاورزی خسارت دیده از سیل پیش برود.

همچنین احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: امسال برای گازرسانی به دو استان از جمله خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تصمیماتی گرفته شد و بر این اساس امیدواریم امسال در استان شاهد یک نهضت گازرسانی روستایی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز