خبرگزاری کار ایران

بازدید رایگان از موزه تنوع زیست محیطی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۰۳۸

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست، بازدید از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه از ۱۸ تا ۲۴ خرداد ماه به مدت یک هفته رایگان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره محیط زیست استان، حسن پسندیده روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: همه مردم می‌توانند در طول این هفته از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۴ در محل موزه تنوع زیستی استان حضور یابند و با ذخایر جانوری استان آشنا شوند.

پسندیده یادآور شد: سالن اصلی و ویترین‌ها با الهام از طبیعت استان قزوین و زیستگاه‌های طبیعی همراه با نمونه‌های جانوری، گیاهی، اسکلت، پنل و سنگ طراحی شده است به طوری که بازدید کنندگان با مراجعه به این محل با تنوع زیستی و محیط طبیعت استان آشنا خواهند شد.

تنها موزه زیستی استان در شهر محمدیه قرار دارد که دارای دو بخش اصلی است.

در سالن ورودی این موزه به مساحت ۷۰ متر مربع غرفه ای با حجم ۱۱۰ متر مکعب به طور یکدست یکی از زیستگاه های کوهستانی استان که در آن گونه های وحشی پستاندار شاخص نظیر پلنگ، خرس قهوه ای، گراز و گربه وحشی جنگلی حضور دارند را به نمایش گذاشته است.

دومین بخش سالن اصلی با ۲۱۵ متر مربع مساحت شامل ۱۸ غرفه، ترکیبی از نقاشی و سه بخش ویترین نمایشی است که الهام گرفته از طبیعت استان قزوین و زیستگاه‌های طبیعی همراه با نمونه‌های جانوری، گیاهی، اسکلت، هدمانت، پنل و سنگ طراحی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز