خبرگزاری کار ایران

سفید، با انتقاد از وضعیت نامطلوب استان :

یزد استانی نخبه‌کش و سرمایه‌گریز است/ نباید همیشه انتظار سرمایه‌گذار مسلمان شیعه داشت/ اقلیت‌های مذهبی بیایند

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۹۶

رئیس شورای شهر یزد با انتقاد از فضای فراهم شده در استان گفت: یزد استانی نخبه کش و سرمایه گریز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی سفید در آیین تکریم و معارفه شهردار یزد با بیان اینکه تمایلی برای گفتن از گذشته نداریم اظهار داشت: تعهد می دهم از امروز به بعد فقط کار و کار مطرح باشد.

وی با بیان اینکه امید است توفیق خدمت بیشتر را داشته باشیم ادامه داد: از مردم به دلیل کوتاهی ها عذرخواهم و امیدوارم که همه از امروز به کار بپردازیم.

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه همه دستگاه ها باید شهرداری را همراهی کنند اضافه کرد: برخی امور مربوط به شهرداری است اما همه دستگاه ها نیز مرتبط هستند مثل موضوع آب که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه برای بهره مندی از آب پساب و چاه های آلوده و غیر بهداشتی عنوان کرد: انتقال آب دشوار است و مشکلات خاص خود را دارد و لازم است در کنار انتقال آب برای برخی اقدامات و اصلاح سازی در مصرف را دنبال کرد.

سفید همچنین با بیان اینکه فضای عمومی استان برای سرمایه گذاری و دعوت از سرمایه گذار و تشویق به این مهم فراهم نیست اظهار داشت: نمی دانم چه اتفاقی افتاده و کجای کار مشکل دارد که روشنفکران و فضای مجازی ما همه کمک می کنند که سرمایه گذار از یزد فرار کند.

وی با بیان اینکه یزد در حال حاضر استانی نخبه کش است گفت: متاسفانه فضایی ایجاد کردیم که سرمایه گذار رغبت نمی کند در یزد سرمایه گذاری کند و طی این دوسال گذشته مشقت های زیادی را در این موضوع داشتیم.

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه می گوییم دولت پول ندارد و مردم باید سرمایه گذاری کنند و شعار جذب سرمایه گذار می‌دهیم افزود: وقتی حرف از سرمایه‌گذاری می زنیم نباید انتظار داشته باشیم همیشه مسلمان شیعه دو آتشه برای سرمایه‌گذاری بیاید بلکه ممکن است زرتشتیانی از هند و یا اشخاصی از دیگر کشورها برای سرمایه گذاری بیایند.

وی بیان داشت: نکته سومی که کار همه جانبه و عزم همگانی را می طلبد ثبت شهر جهانی یزد است که هر دستگاه وظیفه روشن و مشخصی دارد و حف این ثبت نیاز به بسج عمومی و تلاش همگانی دارد و استانداردهایی که همسو با ما باشد را بای رعایت کنیم.

سفید با بیان اینکه حفظ ثبت جهانی مهمتر از ثبت جهانی است اظهار داشت: نمی توان بافت تاریخی را حفظ کرد اما همه در‌‌های توسعه استان را به روی همه بست یا اقداماتی انجام داد که در سایر نقاط شهر انجام می گیرد.

وی افزود: اسم یزد و ثبت جهانی جذابیت دارد و توریست می آورد و لازم است که کنفرانس ها و همایش های ملی و بیم المللی داشته باشیم و در این برنامه ها نیز شرکت کنیم.

رئیس شورای شهر یزد با انتقاد از وضعیت نامطلوب یزد در مهاجر پذیری تصریح کرد: 10 درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه است و همین میزان نیز مهاجر ایرانی غیر یزدی دارد در حالی که این موضوع بسیاری از آسیب ها را در پی دارد و اشتغال استان را نشانه رفته است که شورا این آمادگی را دارد تا در کنار سایر دستگاه ها در این زمینه نیز کار کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز