خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کشف ۱۴ قطعه چکاوک در مرز دوغارون خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۳۰

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: نیروهای گمرک مستقر در پایانه مرزی دوغارون هنگام کنترل مسافران موفق شدند 14 قطعه چکاوک را هنگام خروج غیر قانونی از کشور به سمت افغانستان کشف و ضبط کنند.

سرهنگ علی اکبر قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر خروج غیر قانونی تعدادی پرنده زینتی از کشور ماموران این فرماندهی همراه با نماینده محیط زیست بلافاصله در محل حاضر و فرد متهم را که تبعه افغانستان بود دستگیر کردند. 

وی افزود: قاچاقچی مورد نظر جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد با اشاره به کمیاب بودن چکاوک مطرح کرد: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری باید به صورت قانونی و از طریق ارگان‌های متولی انجام گیرد در غیر این صورت با عاملان قاچاق جانوری برخورد قانونی خواهد شد. 

سرهنگ قربانی تصریح کرد: بر اساس ماده هفت و ۱۰ قانون شکار و صید، حمل این تعداد پرنده جزای نقدی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی تا ۴۵ میلیون ریالی و بنا به تشخیص قاضی پرونده ۹۱ روز تا 6 ماه حبس را در پی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۵ قانون شکار و صید، خرید، ورود و خروج حیوانات وحشی بدون اخذ مجوز زیست محیطی ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز