خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هوای کشور گرمتر می‌شود/ وقوع بارش‌های بهاری در غرب / طوفان و گردوخاک در سیستان

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۳۹۹

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا در سراسر کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده گفت: در ۴ روز آینده در اکثر نقاط کشور جو آرامی را پیش رو خواهیم داشت؛ این در حالی است که افزایش و استقرار هوای گرم را نیز در چند روز آینده پیش بینی می‌کنیم. دیروز بین ۳۱ مرکز استان اهواز با ۴۹ درجه بیشترین دما را به خود اختصاص داد و بین ۳۱ مرکز استان جایی را نداشتیم که دمای هوا به کمتر از ۳۰ درجه برسد.

وی افزود: همچنین با بارش پراکنده نیز مواجه خواهیم بود؛ بارش‌هایی که بعد از ظهر با شکل گیری ابر‌های همرفتی در استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و ارتفاعات البرز مرکزی شروع می‌شوند.

سرکرده گفت: امروز باید منتظر رگبار‌های بهاری خفیف، پراکنده و محلی باشیم، در همین حال در نواحی جنوب شرق کشور بیشتر شمال منطقه سیستان و بلوچستان، زابل، زهک و هیرمند وزش باد شدت می‌گیرد و طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز و فردا در سایر نقاط کشور جو آرامی خواهیم داشت؛ فردا بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای در شمال شرق کشور، ارتفاعات خراسان شمالی و رضوی و ارتفاعات البرز خواهیم داشت، همچنین در دو استان چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد در ارتفاعات زاگرس مرکزی باید منتظر رگبار‌های بهاری باشیم.

سرکرده گفت: بعداز ظهر جمعه در شمال غرب کشور بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان خواهیم داشت. آسمان تهران هم امروز صاف و دمای هوا ۳۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز