خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو مطرح کرد:

مخازن کشور ۱۵ میلیارد مترمکعب بیشتر از پارسال آب دارند

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۳۳۸

وزیر نیرو گفت: بر اثر باران‌های بهاری امسال مخازن آب کشور ۱۵ میلیارد مترمکعب بیشتر از پارسال آب دارند.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه شورای آب خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با بارش‌های بهاری امسال تالاب‌های کشور بین چهل تا ۱۰۰ درصد آبگیری شده اند، افزود: علاوه بر آن ورودی آب به دریاچه ارومیه نیز افزایش داشته و سطح این دریاچه نسبت به پارسال حدود ۸۹۰ کیلومتر مربع توسعه یافته و تراز آب آن هم ۱۱۰ سانتیمتر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سد‌هایی که نیروگاه‌های برق آبی در آنها مستقر هستند در شرایط بهتری قرار دارند،گفت: بارندگی در سال زراعی جاری که هنوز چند ماهی از آن باقی مانده است نسبت به متوسط بلند مدت پنجاه ساله حدود ۴۳ درصد و نسبت به پارسال نیز تاکنون ۱۰۳ درصد افزایش داشته و امسال از نظر منابع آب سال خوبی داریم.

وی ابراز امیدواری کرد سیلاب‌های امسال تأثیر مثبتی در کاهش بیلان منفی سفره‌های زیرزمینی داشته باشند.

وزیر نیرو گفت: ممکن است سیلاب‌ها راه تأمین آب مورد نیاز کشور باشد بنابر این باید کاری کنیم که سیلاب‌ها فقط منفعت داشته و خسارات جانی آن به صفر و خسارات مالی آن کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز