خبرگزاری کار ایران

آیت الله مقتدایی در خطبه‌های نماز عید فطر:

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری، الهام خدا بر نمایندگان خبرگان بود

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۲۵۰

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که خداوند به قلب نمایندگان مجلس خبرگان الهام کرد که آیت الله خامنه‌ای را برای رهبری ایران انتخاب کنند، گفت: بعد از حکومت امام علی(ع)، حکومت اسلامی به این معنا که در جمهوری اسلامی تحقق یافت را نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله مرتضی مقتدایی، صبح چهارشنبه (۱۵خرداد۹۸) در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جمکران قم، اظهار داشت: روزه‌داری در ماه رمضان، باعث ایجاد روحیه و نیروی معنوی ترک گناه در درون انسان شده و او را به تقوا نزدیک می‌کند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد۴۲، گفت: در چنین روزی در سال ۴۲ دژخیمان شاه به بیت امام خمینی(ره) یورش برده و با دستگیری امام امت، نیمه شب ایشان را به تهران منتقل کردند؛ پیرو این اتفاق آقا مصطفی فرزند امام خمینی در حرم حضرت معصومه(س) به مردم اعلام کرد که امام دستگیر شده و پس از آن سیل جمعیت مردم با شعار مرگ بر شاه، در حرم حضرت معصومه(س) و خیابان‌های اطراف حضور یافتند و در نهایت با دستور شخص شاه به سمت مردم تیراندازی و عده زیادی به شهادت رسیدند؛ به نحوی که به اجساد ایشان هم بی‌حرمتی شد و آن‌ها را روی هم سوار وانت می‌کردند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه ۱۵خرداد۴۲ مبدأ انقلاب اسلامی ایران است، اضافه کرد: خون شهدای ۱۵خرداد۴۲ سبب شد نهضت امام خمینی(ره) قدرت بگیرد و مردم با شور و حرارت بیشتری به دنبال نهضت انقلاب به راه افتادند؛ امام خمینی(ره) هم پس از آزادی از زندان گفتند که من از این مردم که این قدر زحمت کشیدند خجالت می‌کشم و این روز ۱۵خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در خاطرات‌شان دارند که در زمان اسارت در زندان شاه، رئیس ساواک چندین بار از ایشان خواستند تا با شاه ملاقات کرده و از زندان آزاد شوند؛ امام راحل در فرمایشات خود اضافه کردند که هدف اینان این بود که من ملاقاتی با شاه داشته باشم تا این‌ها فیلم و عکس بگیرند و بعد بگویند آقای خمینی تقاضای عفو و بخشش از شاه کرده و آزاد شدند و به همین جهت زیر بار ملاقات نرفتم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور، در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ۱۴خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: ۱۴خرداد۶۸  روز عروج ملکوتی و تاریخی امام امت و روز مهمی برای تاریخ ایران بود؛ روزی بود که دشمنان انقلاب که تلاش‌های فراوانی برای سقوط انقلاب اسلامی ایران کرده بودند که از جمله آن‌ها، تحمیل تحریم‌های مختلف و همچنین ۸سال جنگ بر ملت ایران بود، از مدت‌ها پیش منتظر آن بودند و فکر می‌کردند با ارتحال امام خمینی(ره)، جنگ قدرت بین شخصیت‌ها به وجود می‌آید و انقلاب ایران هم سقوط می‌کند اما توفیق الهی پیدا شد و در حالی که هنوز جنازه امام خمینی(ره) که سه روز برای وداع مردم با ایشان روی زمین بود، تصمیم انتخاب جانشین برای امام خمینی(ره) به نتیجه رسید.

وی یادآور شد: در همان روز رحلت امام خمینی(ره) جلسه ای در مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان کشور تشکیل شد و وصیت نام امام راحل خوانده شد؛ طبق وصیت امام راحل باید حاج احمد آقا فرزند ایشان وصیت نامه را می‌خواندند اما چون حال ایشان مساعد نبود، مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس‌جمهور بودند، این وصیت‌نامه را خواندند؛ در همان جلسه اعلام شد که اعضای مجلس خبرگان بعد از ظهر همین روز برای تعیین جانشین امام راحل، در جلسه ویژه حضور داشته باشند.

آیت الله مقتدایی افزود: همان زمان بحث‌های زیادی شد که رهبری کشور به صورت شورایی یا به صورت فردی باشد که در نتیجه شورایی را برداشتند و بحث و بررسی‌ها تا غروب ادامه داشت؛ اعلام کردند جلسه برای بعد از نماز مغرب و عشا ادامه دارد که بازهم جلسه دوم به نتیجه نرسید و در نهایت جلسه سوم هم، صبح روز بعد از ارتحال امام خمینی(ره) تشکیل شد که در این جلسه الهام از طرف خدا شد و مسئله انتخاب جانشین امام راحل به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: خداوند به قلب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری الهام کرد که مقام معظم رهبری را به جانشینی امام خمینی(ره) انتخاب کنند؛ چون در همان زمان مرحوم آیت الله گلپایگانی و مرحوم آیت الله اراکی در قید حیات بودند و برخی می‌گفتند که جانشین امام خمینی(ره) باید از مراجع تقلید باشد و برخی هم مسئله شورای رهبری را مطرح می‌کردند تا اینکه تا ظهر همان روز، تصمیم قطعی شد و خبرگان ملت به این نتیجه رسیدند که آیت الله سیدعلی خامنه‌ای را به عنوان رهبر آینده کشور تعیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با اعلام خبر رهبر شدن آیت الله خامنه‌ای، آرامشی سطح کشور را فرا گرفت و به حمدالله این تصمیم که واقعا الهام الهی به نمایندگان مجلس خبرگان بود، محقق شد.

وی یادآور شد: چند روز پیش خدمت مقام معظم رهبری بودیم که ایشان مطرح کردند در همان زمان دو رکعت نماز خواندم و از خدا خواستم که اگر از عهده مسئولیت رهبری بر نمی‌آیم، این مقام به من پیشنهاد نشود، اما این مقام به ایشان پیشنهاد شد و به حمدالله راه امام خمینی(ره) را در طول این ۳۰سال گذشته با قوت ادامه دادند.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما باید شکر گذار نعمت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران باشیم، گفت: حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران، نعمت بسیار بزرگی است چرا که بعد از حکومت امام علی(ع)، حکومت اسلامی به این معنا که در جمهوری اسلامی تحقق یافت را نداشتیم.

وی با بیان اینکه نعمت بزرگ دیگری که باید قدردان آن باشیم، نعمت رهبری مقام معظم رهبری است، گفت: رهبر معظم انقلاب، در طول ۳۰سال رهبری شان، با تدبیر، حکمت و متانت، کشور را اداره کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید وجود جمهوری اسلامی و وجود رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری را نعمتی ارزشمند بدانیم و فراموش نکنیم که ولایت فقیه جانشین امام زمان(عج) است و از این رو اطاعت از ایشان بر همه لازم و واجب است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص لزوم مقاومت در برابر دشمنان جمهوری اسلامی، گفت: مقاومت ما باید به فرموده رهبر معظم انقلاب، مقاومتی بازدارنده باشد تا انشاءالله دشمنان مان در نهایت از بین بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز