خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی:

اندیشه‌های امام خمینی(ره) محدود به مرزهای ایران نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۲۱۹

رئیس مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع) قم، با بیان اینکه اندیشه امام راحل و انقلاب اسلامی ایران از مرزهای ایران فراتر رفت، گفت: شهدای مدافع حرم دنبال مال اندوزی نبودند.

به گزارش ایلنا از قم، جت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد، اظهار داشت: دعای شب آخر رمضان «اللهم انی اسالک اخبات المخبتین» به این معنا است که خدایا من از تو می خواهم حالتی که مخبطین یعنی کسانی هستند که با نام خدا دلشان شادمان می شود و آدم هایی که یقین دارند اهل اخلاص هستند و همنشینی با نیکان را به من عطا کنی.

وی با بیان اینکه ما هم باید از خداوند بخواهیم که توفیق همنشینی با شهدا را به ما عنایت کند، افزود: زمان پیامبر(ص) یکی از اصحاب، بسیار عاشق پیامبر خدا بود و هر روز به مسجد می رفت و ایشان را تماشا می کرد بعد دنبال شغل چوپانی خود می رفت؛ روزی در بیابان بود و یک مرتبه با خود گفت من آنقدر به پیامبر علاقه دارم که باید هر روز ایشان را ببینم روز قیامت چه کنم که اگر به بهشت و جهنم بروم نمی توانم ایشان را ببینم زیرا بهشت هم درجاتی دارد و درجه من مانند ایشان نیست.

وی ادامه داد: این فرد به حدی ترسید که رنگش سیاه شد و گله را رها کرد و دوان دوان خدمت پیامبر رفت و از ناراحتی خود گفت دراین هنگام جبرئیل نازل شد و آیه ۶۹ سوره نساء «فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و شهداء و الصالحین و حسن اولئک رفیقا» را آورد به این معنا که هر کس حرف خدا و پیامبر(ص) را گوش دهد روز قیامت با پیامبر، صالحان و شهدا است و اینان خوب رفیقانی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خاطرنشان کرد: نبیین، رسول خدا(ص)، صدیقین امیرالمومین و حضرت زهرا(س)، شهدا امام حسنین، صالحین از امام سجاد تا امام یازدهم و حسن  امام دوازدهم هستند و اگر حرف اینان را گوش دهیم روز قیامت آنان را خواهیم دید.

وی یادآور شد: این فکر سعبان بود که هر کس جهنم برود پیامبر(ص) را نمی بیند یا اگر کسی در بهشت باشد به دلیل اینکه بهشت درجات مختلف دارد و ما در درجه نیستم ایشان را نمی بینیم اما در واقع اگر ما در بهشت یا جهنم باشیم پیامبر(ص) را می بینیم زیرا دیوار و لباس حجاب ظلمانی است که د راین دنیا ما را محفوظ کند اما روز قیامت حجاب وجود ندارد و افراد بهشتی و جهنمی یکدیگر را می بینند و یکدیگر را می شناسند حتی فکر یکدیگر را متوجه می شوند.

وی ادامه داد: در دنیا خداوند «ستار العیوب» است اما در آخرت همه چیز آشکار است و به همین دلیل است که می گویند «یوم» یعنی خورشید و ماه نیست اما قیامت روز است به دلیل اینکه همه یکدیگر را می بینند و می شناسند و نیت ها مشخص می شود.

عابدی اظهارداشت: در بهشت «علی سرر المتقابلین» است و همه روبروی هم هستند بهشت یا جهنم باشیم اولیاءالله را می بینیم اما همنشین آنان بودن، ملزم به اطاعت از خدا و آنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با شهدای مدافع حرم که برای مبارزه با منافقان، سلفی های تکفیری، داعش، صهیونیست ها و استکبار شهید شدند با اشاره به آیات قرآن، گفت: حدود ۶۰۰ آیه درباره جهاد و جنگ در قرآن وجود دارد در صورتی که درباره خمس یک آیه در قرآن است و هیچ قصه ای در قرآن به بزرگی قصه جنگ تبوک که در سوره توبه است وجود ندارد که از سوره «یوسف» هم مفصل تر است؛ قصه تبوک درباره جنگی است که با منافقان بود و به سوره رسوا کننده منافقان معروف است که اعای اسلام دارند اما در حقیقت مسلمان نیستند، مانند داعشی ها هم می گفتند ما مسلمانیم اما بزرگترین دشمن اسلام و قرآن هستند.

وی با اشاره به روایت تاریخی جنگ تبوک بیان کرد: روزی پیامبر در تابستان فرمود فردا می خواهیم به جنگ تبوک برویم آن زمان آنقدر گرم بود که کسی که کفش نداشت نمی توانست به دلیل داغی زمین در آن نبرد شرکت کند لذا یکی از اصحاب گفت من پول کفش ندارم و مرکب هم ندارم و پیامبر(ص) فرمودند من هم چیزی ندارم به شما بدهم.

مال، آبرو و جایگاه اجتماعی صدقه در راه جنگ است

رئیس سابق دانشگاه علوم و معارف اسلامی ادامه داد: این فرد برای نماز شب برخاست و گریان شد و به خدا گفت به دلیل اینکه پول کفش و ابزارآلات ندارم نمی توانم در جنگ شرکت کنم و با خود فکر کرد که من آبرو دارم لذا هر کس غیبت مرا کرده اگر به جنگ برود حلالش می کنم و اگر نرود جنگ حلالش نمی کنم و برای نماز صبح مسجد رفت؛ پیامبر(ص) گفت چه کسی دیشب صدقه داده؟ کسی جواب نداد و رو به آن شخص کرد و دوباره سوال خود را تکرار کرد و وی نیز ماجرا را تعریف کرد سپس پیامبر(ص) به وی فرمود: بشارت باد خداوند تو را جزء صدقه دهندگان قرار داد که صدقه آن هم قبول شده است لذا مایه گذاشتن از مال، آبرو و جایگاه اجتماعی هم نوعی صدقه دادن در راه جنگ در راه خدا حسوب می شود.

وی بیان کرد: پیامبر خدا(ص) در این جنگ ۲۵ هزار سرباز داشت شخصی به ایشان گفت شما در جنگ بدر ۳۱۳ نیرو داشتی الان ۲۵ هزار سرباز و وضعیت خوبی داری. پیامبر به وی فرمود: بله اما شما برو ببین چند مومن و چند منافق در میان آنان است آن شخص رفت و آمد و گفت ۲۵ سرباز داری و بقیه منافق هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از همراهان پیامبر گفت: رسول الله هم اکنون تابستان و وقت خرماچینی در مدینه است حیف است که نرویم خرماها را بچینیم ودر صورتی که پیامبر فرمودند تا اینجا آمدیم برویم رم(ایتالیا) را بگیریم و درکتاب های تفسیری آمده که آن شخص از آنجا متوجه شد که ۲۵ نفر بیشتر مومن نیستند که به مردم گفت مردم پیامبر اینگونه می گوید و فرد دیگری می گوید برویم خرما چینی و تنها ۲۵ نفر گفتند هر چه پیامبر می گوید و بقیه به فکر دنیا و مال دنیا بودند.

شهدای مدافع حرم به دنبال دنیا و مال اندوزی نبودند

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: شهدای مدافع حرم کسانی بودند که به دنبال اطاعت حرف رهبر و ولی فقیه و خدا و پیامبر(ص) بودند در روز قیامت هم با آنان هستند و برخی هم به فکر دنیا و مال اندوزی هستند مانند آنان که در قضیه جنگ تبوک بودند.

لازم به ذکر است که در پایان مراسم تعداد ۳۶ نفر از دانش آموزان ممتاز از فرزندان دختر و پسر شهدای مدافع حرم هدایایی از دست حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد عابدی دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز