خبرگزاری کار ایران

استاد رفیعی در مراسم سالگرد امام راحل در قم:

امام خمینی(ره) به ملت ایران اعتباری دوباره بخشید

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۰۹۱

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ذهن انسان از بیان دستاوردهای امام خمینی(ره) عاجز است، گفت: اعتبار بخشیدن دوباره به ملت ایران فقط یکی از کارهای بزرگ امام راحل بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی،شب گذشته- ۱۳خرداد۹۸- در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با طرح این سؤالات که امام که بود؟ چه کرد؟ و چه انتظاری از امت داشت؟گفت : برای پاسخ به اولین سؤال باید به یکی از سخنان رهبری اشاره کنم که فرمودند، «خصلت‌هایی که در امام بود هرکدام به‌تنهایی کافی بود که از یک فرد، انسانی بزرگ بسازد بسیار خردمند، هوشیار، زیرک و آگاه. از آن انسان‌هایی که به‌راحتی نمی‌توان حقیقتی را به او واژگونه جلوه داد. انسانی بااراده پولادین که هیچ مانعی نمی‌توانست جلودار او شود.»

 رفیعی با اشاره به یک  نویسنده‌ عرب و نظر او در مورد دستاوردهای امام (ره ) گفت: ادریس کتانی نویسنده معروف مراکشی و از اعضای مجمع کبار العلماء مغرب می گوید «به عقیده من مهم‌ترین کار امام خمینی (رحمه‌الله علیه) حفاظت از اسلامی ماندن انقلاب پس از پیروزی بود. برای توضیح مطلبم نیاز دارم قسمتی از تاریخ معاصر را که خود شاهد آن بوده‌ام برای شما بازگو کنم. من در متن انقلاب بزرگ مردم الجزایر بودم. در آن انقلاب همه مردم مسلمان بودند و با شعارهای اسلامی و با دست‌خالی استعمار ۱۳۰ ساله فرانسه بر ماورءالبحر را پایان دادند؛ اما بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، سوسیالیست‌ها مسلمانان را کنار زدند و حاکمیت خود را بر مردم تحمیل کردند.»

این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص)، در پایان سخنان خود  گفت: باید بیش از پیش در راه شناخت امام خمینی(ره) تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز