خبرگزاری کار ایران

جمالی مطرح کرد:

اختصاص ۵۶۰ اتوبوس از قم برای جابه جایی زائران حرم امام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۰۵۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: ۵۶۰ دستگاه اتوبوس در استان قم برای جابجایی عزاداران سالگرد ارتحال امام خمینی اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از قم، ابوالفضل جمالی با اعلام مطلب فوق، اظهار کرد: هفت راهدارخانه تجهیز و ده ها تَن از عوامل راهداری در قالب گشت‌های ثابت و سیار آماده ارائه خدمات و تامین ایمنی محورهای جاده ای استان در ایام سالگرد ارتحال امام راحل هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کارشناسان حوزه معاونت حمل و نقل، درقالب گروه‌های بازرسی بر رفتار ترافیکی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی و حُسن اجرای قوانین موضوعه نظارت می کنند.

وی مراجعه به سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها را اقدامی ضروری در راستای دریافت اطلاعات سفر، پیش از مسافرت دانست و افزود: تلفن ۱۴۱ در تمامی اوقات شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان برای بیان اطلاعات سفر شامل طول راه‌ها (مبدا و مقصد)، وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط آب و هوایی و… است.

جمالی افزود: همچنین تلفن ۱۴۱ آماده دریافت شکایت ها و پیشنهادهای هموطنان درباره نحوه ارائه خدمات توسط شرکت‌های حمل و نقلی و رانندگان ناوگان عمومی و هرنوع خدمات مرتبط با راه‌های برون‌شهری است.

وی با استناد به آمار مقایسه ای دریافتی از مرکز مدیریت راه‌های استان درخصوص پیش بینی وضعیت تردد در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: پیش بینی می‌شود، شاهد بیشترین میزان تردد (طی ایام رفت) در ساعت‌های ۱۷ تا ۲۱ روز دوشنبه ۱۳ خرداد، در آزادراه قم - تهران باشیم.

وی دومین محور پرتردد در سفرهای ایام میانی خرداد را در استان، محور بزرگراهی قم - سلفچگان و برعکس برشمرد و گفت: همزمان با دور برگشت سفرها نیز انتظار می‌رود، در ساعت‌های ۱۸ تا ۲۰ روز جمعه ۱۷ خردادماه جاری شاهد افزایش حجم تردد به سمت تهران باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، در روز جمعه ۱۷ خردادماه جاری بیشترین میزان ترافیک را در مسیر برگشت محور قم – سلفچگان (به سمت قم) شاهد باشیم.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز