خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت و معدن یزد خبر داد؛

ارائه تسهیلات فقط به یک سوم سپرده های بانکی در استان /بانک ها عملا همراه تولید نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۵۳۰

رئیس خانه صنعت و معدن یزد با انتقاد از عدم همراهی بانک ها در تحقق رونق تولید گفت: بر اساس پایش انجام شده از تحقق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، تنها یک سوم سپرده های بانکی در استان تسهیلات داده شده است.

سیدعلی اکبر کلانتر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به لزوم تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و ایجاد اشتغال در استان اظهار داشت: تزریق سپرده های بانکی به صنعت موجب ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی نیز گزارش پیشرفت مصوبات ارائه شده ادامه داد: تشکیل کمیته پایش به دلیل عدم اجرای برخی مصوبات تشکل ها و کارگروهای مختلف از جمله ستاد تسهیل و ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی بوده است.

رئیس خانه صنعت یزد با بیان اینکه در سال گذشته در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی 23 جلسه با 208 مصوبه تشکیل شده است افزود: بیش از 50 درصد از مصوبات اجرایی شده و یا در حال اجرا است اما در حوزه بانکی عملکرد راضی کننده ای برای فعالان صنعتی نبوده است.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی در خصوص مصوبات کمیته ها و ستادها اضافه کرد: در استان جلسات متعددی برگزار می شود و خروجی این جلسات مصوبات خوبی است اما عملا در اجرا کاری انجام نمی گیرد و فعالان صنعتی نیز ناراضی‌اند.

کلانتر با بیان اینکه میزان عملکرد هر دستگاه در خصوص مصوبات روشن است و ارزیابی شده اظهار داشت: استان یزد یک استان صنعتی و معدنی است و اقدام و عملکرد خوبی در این زمینه داشته اما لازم است در این شرایط سخت که واحدهای تولیدی تحمل می کنند حمایت جدی از تولیدکننده صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش بانک ها در تامین مالی بخش تولید تاکید کرد: اگر منابعی که به صورت سپرده جذب می شود در سطح استان برای تکمیل طرح ها مصرف شود در ایجاد اشتغال موثر است و بخشی از بیکاران را به اشتغال می رساند.

کلانتر با بیان اینکه نباید سپرده های استان از استان یزد خارج شود اظهار داشت: در سال 96 بانک های خصوصی استان بیش از شش هزار میلیارد تومان جذب سپرده داشتند اما نزدیک به دو هزار میلیارد تومان در استان تسهیلات دادند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال آماده است اما به حمایت مالی نیز نیاز دارد و می توانند از این طریق بخش عمده ای از بیکاری استان را کم کنند در حالیکه بانک های خصوصی با جذب سپرده و خروج از استان به نوعی مشکل ساز شده اند.

رئیس خانه صنعت یزد با بیان اینکه بانک ها عملا همراه تولید نیستند عنوان کرد: برخی تخلفات بانکی هم صورت می گیرد که لازم است نظارت جدی تری در این زمینه از سوی نهادهای مسئول صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز