خبرگزاری کار ایران

عامری در گفتگو با ایلنا:

یزد پاسوز بدقولی جمالی نژاد شد/ اعضای شورای شهر اختلافی ندارند اما تفاوت سلیقه دارند

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۴۸۸

عضو شورای شهر یزد با اشاره به روند طولانی بلاتکلیفی شهرداری یزد گفت: جمالی‌نژاد (رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) قول داد که برای شهردار یزد حکم بگیرد اما بدقولی کرد و یزد پاسوز بدقولی جمالی نژاد شد.

ونوس عامری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند 8 ماهه بلاتکلیفی شهر یزد در عدم وجود شهردار اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم قاطعیت در تصمیم گیری از سوی وزارت کشور باعث شد که شهر یزد شهردار نداشته باشد.

وی با بیان اینکه  شخص وزیر کشور پای امضای خود نایستاد ادامه داد: در حال حاضر که با انصراف و استعفای داور نظری، شهردار جدید انتخاب شده، امیدواریم مانند سه شهردار پیش به مشکلات پیچیده که قفل شده بود برنخوریم.

عضو شورای شهر یزد با بیان اینکه ماجرای تایید صلاحیت شهرداران یزد پیچیده است اضافه کرد: در مورد داور نظری نیز حکم صادر و امضا شده بود اما تحویل داده نشد که این موضوع از لحاظ حقوقی پیچیده و کم ‌نظیر بود.

وی در پاسخ به این سوال که برای رفع این پیچیدگی و دریافت حکم شهرداری داور نظری نمایندگان استان کمکی داشتند یا خیر گفت: در این خصوص از نماینده یزد در مجلس کمک خواستیم که آقای موسوی هم بیشتر از هر کسی تلاش کرد که داور نظری شهردار نشود تا گزینه مورد نظر خودش را با حمایت شورا به پست شهرداری برساند.

عامری در خصوص اختلافات پیش آمده بین اعضا و برخی مصاحبه‌هایی که گروه اقلیت شورا دارند اظهار داشت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد که اختلاف بین اعضا باشد اما تایید می کنم که سلایق متفاوت است و اختلاف سلیقه داریم.

وی افزود: البته برخی در تلاشند که القا کنند بین اعضای شورای شهر اختلاف وجود دارد از جمله اینکه صداوسیمای یزد اصرار دارد القا کند اختلافات شورای شهر دشمن‌گونه است در حالی که اختلاف سلیقه عین دموکراسی است و ممکن است برخی نظرات رای نیاورد.

عضو شورای شهر یزد در واکنش به اظهارات برخی اعضای شورای شهر مبنی بر بایکوت بودن در شورا تصریح کرد: کلمات بار معنایی خاصی دارند و اینکه از برخی کلمات استفاده شود نشان می دهد هنوز درک درستی از معنای آن کلمه نداریم.

وی بیان داشت: برخی مصاحبه‌ها در حالی صورت می گیرد و در بخش های مختلف خبری رادیویی و تلویزیونی پخش می شود که گروه اقلیت شورا، حضور موثر و پررنگی در مهم‌ترین کمیسیون‌های شورای شهر دارند اما اگر نظرشان رای نمی آورد را نباید به معنای بایکوت بودن یا عدم استفاده برشمرد.

عامری با انتقاد از رویه برخی رسانه ها و خبرنگاران نیز گفت: باید به برخی خبرنگاران و منتقدین نیز مفاهیم دموکراسی را آموزش داد تا فضای بهتری در عرصه رسانه و نقادی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز