خبرگزاری کار ایران

با عمل جراحی انجام شد؛

خارج کردن توده ۲۰ کیلویی از شکم بیمار ۴۲ ساله خرم‌آبادی

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۲۵۱

در جریان یک عمل جراحی در خرم‌آباد، توده ۲۰ کیلویی از شکم بیمار ۴۲ ساله خارج شد.

به گزارش ایلنا، در جریان یک عمل جراحی خارق العاده در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد، توده ۳۰ کیلوگرمی از شکم یک بیمار با دستان توانمند جراح خرم آبادی خارج شد.
 
مهدی زرگرانی جراح موفق این عمل گفت: این توده مربوط به بیماری ۴۲ ساله بود که سال‌ها با آن زندگی کرده و از آنجایی که علائم آن‌چنانی نشان نداده، بیمار متوجه آن نشده بود.
 
وی با بیان اینکه اخیراً به خاطر افزایش بیش از حد حجم توده بیمار دچار درد در ناحیه شکم شده و به بیمارستان مراجعه کرده بود، تصریح کرد: پس از سی تی اسکن انجام شده ما شاهد یک توده وسیع بودیم که از ناحیه‌ لگن تا زیر دیافراگم بیمار را در بر گرفته بود.
 
این جراح ادامه داد: سرانجام طی یک عمل جراحی پیچیده موفق شدیم این توده را که چسبندگی فراوانی را با عروق نواحی حساس شکم ایجاد کرده بود جدا و از شکم بیمار خارج کنیم.
 
زرگرانی با اشاره به اینکه وزن این توده 20 کیلوگرم است و با این اوصاف بیمار از این پس به میزان 20 کیلوگرم وزنش سبک‌تر شده است، اظهار داشت: اگر این توده از شکم بیمار خارج نمی‌شد باعث پارگی عروق، خونریزی داخلی و مرگ بیمار می‌شد.
 
وی یادآور شد: توده خارج شده برای انجام مراحل آزمایشگاهی در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز