خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد:

عدم تناسب زیرساخت های استان با رشد جمعیت و مهاجرت/ البرز از اعتبارات مناطق محروم و نفت بی بهره است

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۲۴۳

استاندار البرز گفت: جریان زندگی و رونق تولید و اشتغال در استان هایی مانند تهران و البرز، جمعیت بالای مهاجران متقاضی اشتغال را جلب و جذب می کند و البرز به‌رغم ضعف در زیرساخت ها پذیرای حجم بالایی از مهاجران است.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با حضور نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز صورت گرفت، گفت: در سفر رئیس جمهوری به البرز، پروژه هایی تعریف شده که اتمام و بهره برداری از آنها نیازمند توجه و اعتبارات ویژه ای هستند و این در حالیست که تا کنون 70 درصد اعتبارات مصوب سفر، جذب شده است.

شهبازی افزود: برخی از پروژه های مهم ملی و استانی در البرز از محل اعتبارات ویژه این سفر، تخصیص خوبی داشته ولی بخشی نیز از این امکان بی بهره مانده اند که با توجه به اهمیت این پروژه ها ضرورت دارد که از نگاه و توجه ملی برخوردار شویم.

وی با اشاره به سهم اعتبارات البرز از بودجه، افزود: این استان بیشترین درآمد خود را از محل اعتبارات توسعه متوازن دارد و در بخش هایی همچون اعتبارات مناطق محروم و نفت بهره چندانی ندارد.

شهبازی با عنوان اینکه البرز بستر مناسبی برای رشد 3 درصدی جمعیت ندارد،  افزود: جریان زندگی و رونق تولید و اشتغال در استان هایی مانند تهران و البرز، جمعیت بالای مهاجران متقاضی اشتغال را جلب و جذب می کند و البرز علی رغم ضعف در زیرساخت ها پذیرای حجم بالایی از مهاجران است.

استاندار البرز با تشریح دقیق شرایط استان گفت: این استان برخلاف جمعیت بالا، افزایش سریع جمعیت و مهاجرپذیری بالا در بسیاری از شاخص ها و زیرساخت های مهم همچون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزشی و ... از محروم ترین استان کشور نیز پایین تر است.

وی افزود: ضرورت دارد بیمارستان های کرج و فردیس که از مصوبات سفر رئیس جمهوری به البرز هستند مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و با تزریق اعتبار، روند تکمیل آنها تسریع شود.

استاندار البرز عنوان کرد: البرز بار ترافیک ملی را بواسطه حجم تردد 12 استان کشور از محورهای مواصلاتی این استان به دوش دارد ولی متاسفانه از نگاه ملی در این حوزه کمترین بهره را دارد.

شهبازی با تاکید براینکه کمربندشمالی کرج مکمل ادامه آزادراه همت در البرز است، خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته موفق به جذب اعتبارات ملی برای تکمیل کمربندشمالی کرج شدیم ولی تسریع در روند تخصیص این اعتبار 500 میلیارد تومانی برای پل های بی1 و بی 2 مورد تقاضا است.

وی گفت: پروژه همت نیز برای تیرماه امسال آماده بهره برداری است ولی برای تحقق این وعده نیز همچنان نیازمند عنایت ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

استاندار البرز با بیان اینکه روند تقسیم و بهره برداری از اعتبارات تبصره 18 کند است، افزود: سهم البرز از این اعتبارات هزار و 600 میلیارد تومان است و این اعتبارات مهم و حیاتی اکنون در وزارتخانه های مختلف است که اگر این امر در اختیار استانداران باشد به طور قطع با سرعت بیشتری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه البرز توانسته در حوزه مالیاتی انتظار سازمان امور مالیاتی کشور را برآورده کند، گفت: تلاش های خوبی د راین راستا صورت گرفته و انتظار می رود که مسئولان ملی، البرز را برای ایجاد بسترهای مناسب در راستای پذیرایی از مهاجران سراسر کشور حمایت کنند چراکه با توجه به رونق تولید و اشتغال در استان، مهاجرت به البرز اجتناب ناپذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز