خبرگزاری کار ایران

پسندیده در گفت‌وگو با ایلنا :

تفکیک زباله از مبدأ در استان قزوین به کمتر از 5 درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۱۹۴

مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: قانون، تفکیک زباله از مبدأ را برای شهرداری‌ها الزام کرده که اجرای این قانون در استان قزوین بسیار ضعیف است و به طور میانگین در این استان به کمتر از پنج درصد می‌رسد.

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: امسال شاهد بارش‌های خوبی در استان قزوین بودیم که باید این نعمت و موهبت الهی را پاس بداریم اما باید همیشه برای سال‌هایی که ممکن است روند بارش‌ها مانند امسال نباشد آماده باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب در استان قزوین افزود: مدیریت صحیح مصرف منابع آب در حوزه‌های مختلف به ویژه آب‌های زیرزمینی و اصلاح الگوهای مصرف کشاورزی، صنعتی، شهری و مصارف خانگی بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین از جمله عقب‌افتادگی‌های برنامه‌ای در استان قزوین را تفکیک زباله از مبدأ دانست و ادامه داد: در زمینه انتقال زباله به سایت محمدآباد مدیریت یکپارجه و متمرکزی در استان قزوین وجود دارد اما اصل موضوع یعنی اجرای طرح‌های فرهنگ‌سازی، آموزشی و مشارکت مردمی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

پسندیده اضافه کرد: قانون، تفکیک زباله از مبدأ را برای شهرداری‌ها الزام کرده که اجرای این قانون در استان قزوین بسیار ضعیف است و به طور میانگین میزان تفکیک زباله از مبدأ در استان به کمتر از پنج درصد می‌رسد.

وی ساماندهی و مدیریت پسماندها و تفکیک زباله از مبدأ را از اولویت‌های نخست اداره کل محیط زیست استان قزوین ذکر و خاطرنشان کرد: در کارگروه مدیریت پسماند استان قزوین تصمیماتی در این زمینه أخذ شده که برنامه‌های عملیاتی و اجرایی باید امسال به طور جدی پیگیری و مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش تولید پسماند در استان باشیم.

این مسئول تصریح کرد: پسماندها شامل پسماندهای آلی مانند زباله تر، موادغذایی، میوه‌جات است و قابلیت تبدیل شدن به کمپوست را دارند از سویی، سایر پسماندها مانند شیشه، کاغذ، پلاستیک و فلزات را باید به سمت بازیافت سوق داد و می‌توان به چرخه تولید بازگرداند.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین افزود: بازیافت پسماندها علاوه بر کمک به حوزه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال، موجب می‌شود محیط زیست هم آلوده  نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز