خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش 400 درصدی نوغانداری در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۰۶۵

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: در سال زراعی جاری نسبت به پارسال صنعت نوغانداری در نیشابور ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

محمد علی فرهمندراد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: امسال بیش از ۱۳۰ جعبه تخم  لار و نوغان بین متقاضیان در نیشابور توزیع شد که از این میزان حدود پنج هزار کیلوگرم پیله ابریشم تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی جایگاه‌های پرورش نوغان برای متقاضیان به صورت کاملا رایگان انجام شد چنین بیان کرد: دوره نوغانداری ۴۵ روز است و نیشابور از شرایط اقلیمی مناسبی در این زمینه برخوردار می باشد که باعث جلب نظر فعالان بخش کشاورزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری زراعی بیش از ۶ کارگاه و کلاس آموزشی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی نیشابور با حضور بیش از  ۳۵۰ نفر از علاقه مندان به این حرفه  برگزار شد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: هزینه بسیار پایین برای شروع فعالیت در این صنعت، قیمت مناسب پیله کرم ابریشم و شرایط مناسب آب و هوایی سبب رشد ۴۰۰ درصدی این حرفه در شهرستان نیشابور شده است.

 از هر جعبه نوغان ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می شود که حدود ۳۰ میلیون ریال درآمد زایی در مدت ۴۵ روز دارد. محصول ابریشم در صنایع قالی بافی، نساجی، پزشکی و نظامی کاربرد فراوان داشته و باعث ارز آوری مناسب و کاهش وابستگی در این بخش به خارج از کشور می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز