خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد:

تحقق 22 درصدی انتصاب مدیران زن در پست‌های مدیریتی وزارت‌کشور/کمک به صاحبان مشاغل خانگی زنان در 8 استان سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۴۵۵

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: سرجمع متوسط انتصاب مدیران زن بین حوزه ستادی و استانداری‌ها در وزارت کشور 22 درصد تحقق یافته که در استان‌ها این درصد کمتر بوده است.

فریبا نظری‌پورکیایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: وزارت کشور در دو ساله نخست روی کار آمدن دولت دوازدهم، جزء دستگاه‌های پیشرو در انتصاب مدیران در پست‌های مدیریتی حوزه زنان بوده است.

وی افزود: سرجمع متوسط انتصاب مدیران زن  بین حوزه ستادی و استانداری‌ها در وزارت کشور 22 درصد تحقق یافته که دراستان‌ها این درصد کمتر بوده است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد: دو هفته پیش با دستور وزیر کشور و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی وی، حتی‌الامکان معاون استانداران در حوزه توسعه و مدیریت منابع از بانوان توانمند انتخاب شوند که در استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان رضوی و هرمزگان این مهم تحقق یافته است.

نظری‌پورکیایی اضافه کرد: انتصاب مدیران زن در وزارت کشور مبتنی بر شایستگی و توانمندی افراد بوده و توانمندی‌های اجرایی که داشته‌اند و تناسب رشته تحصیلی و تخصصی آنها بررسی شده و توانسته‌اند در جایگاهی که شایستگی آن را دارند مدیریت و مسئولیت بر عهده بگیرند.

وی مهم‌ترین اولویت‌ها در حوزه زنان را طبق اختیارات وزارت کشور رفع مشکلات اقتصادی بانوان در قالب بنگاه‌های تولیدی، کسب  وکارهای خرد و مشاغل خانگی دانست و خاطرنشان کرد: سعی می‌شود با تعامل و هماهنگی با دستگاه‌ها موانع بر سر راه بانوان برداشته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از مصوبات کمیته اقتصادی قرارگاه بازسازی ستاد وزارت کشور بسیاری از زنانی که در هشت استان سیل‌زده کشور صاحب مشاغل خانگی بوده‌اند ابزار مشاغل در اختیار آنها بگذاریم که این مهم یا از طریق پرداخت تسهیلات بسیار ارزان‌قیمت و یا با پرداخت بخش زیادی از تسهیلات بلاعوض به آنان کمک کنیم تا نسبت به راه‌اندازی مشاغل خانگی خود اقدام کنند.

وجود چالش‌های کسب و کار در حوزه‌های مختلف

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری قزوین مباحث خوب و مهمی مطرح شد که از جمله مشکلات مطرح شده، وجود چالش‌های کسب و کار در حوزه‌های مختلف اجتماعی و مشاغل خانگی بانوان در گروه‌های مختلف زنان بود.

نظری‌پورکیایی ادامه داد: از جمله این مشکلات می‌توان به وثایق برای أخذ تسهیلات در بانک‌ها برای مشاغل خانگی، وثایقی که ملک خاص به نام زن نیست و پایین بودن سن قانونی زنان برای دریافت تسهیلات اشاره کرد.

وی مطرح کرد: در حوزه معاونت اقتصادی وزارت کشور و دفتر بانوان وزارت کشور پیگیر رفع مشکلات مذکور هستیم. امروز از چند بنگاه و واحد تولیدی استان قزوین که مدیران آنها یا دیگر رده‌ها از بانوان بودند، بازدید شد و مشکلات بیان شد که پیگیری برخی از مشکلات را در دستور کار قرار می‌دهیم.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: تبعیض در دستمزدها  و تفاوت و رده منزلتی بانوان در پست‌های اداری در بخش‌های دولتی و خصوصی با هم متفاوت است و قطعا راهکارهای متفاوت خود را می‌طلبد.

نظری‌پورکیایی مطرح کرد: لازم است نظارت سازمان‌های نظارتی بر چگونگی بکارگیری بانوان در بخش‌های خصوصی، بهره‌مندی آنان از حقوق عادلانه و محیط امنیت شغلی این قشر پررنگ‌تر شود تا بتوانند از میزان مشکلات آنها بکاهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز