خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام پزشکی کرج:

تعرفه دولتی و خصوصی سال جدید پاسخگوی نیاز پزشکان نیست

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۴۴۳

رئیس سازمان نظام پزشکی کرج گفت: افزایش تعرفه دولتی و خصوصی سال جدید پاسخگوی نیاز پزشکان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبرحقیقی در نشست خبری با اشاره به تاثیر تورم در روزآمد شدن تعرفه‌های پزشکی، گفت: با توجه به تورم حاکم در کشور بخشی از تعرفه‌های سال جدید تعیین نشده لذا فشار مالی که همراه با تاخیر پرداخت حق بیمه، پزشکان را با چالش روبرو کرده است.

وی به مراکز در مانی غیر مجاز اشاره کرد و افزود: فعالیت این مراکز درمانی منجربه نارضایتی مردم است اما متاسفانه با امکان تبلیغات فریبنده بخشی از شهروندان را به سمت خود می کشانند.

حقیقی گفت: افزایش تعرفه دولتی و خصوصی سال جدید پاسخگوی نیاز پزشکان نیست و این درحالیست که هرساله به پیشنهاد وزارتخانه های تعاون و همچنین بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه، تعرفه درمانی تعیین و با تصویب شورای عالی بیمه سلامت، ابلاغ و اجرا می شود.

این پزشک البرزی با عنوان افزایش 8 درصدی ویزیت پزشکان به تاثیر ضریب "کا" اشاره کرد و گفت: تمام خدمات پزشکی چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی با این ضریب، قیمت گذاری می شود.

حقیقی اظهار داشت: علیرغم سالهای گذشته، ضریب "کا" در سال جاری، تغییر نکرده و دستمزد جراحان افزایش نداشته و این درحالی است جدا از تورم اقتصادی، پرداخت بیمه و مالیات نیز فشار مضاعفی است که این قشر از جامعه را با مشکل مواجه کرده است.

حقیقی به ضریب دیگری که به بخش فنی و تجهیزات پزشکی و پرستاری، مربوط می‌شود، اشاره کرد و اذعان داشت: برای جلوگیری از ورشکستگی مراکز پزشکی، این ضریب در بیمارستان‌های دولتی 4/15 و در بخش خصوصی 25 درصد افزایش ضریب "کا" فنی، تصویب و ابلاغ شده است.

حقیقی با اشاره به تعدد مراکز غیر مجاز طبی گفت: براساس اصول ابلاغی و دستورالعمل های وزارت بهداشت استفاده از هرگونه تجهیزات درمانی بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است و هیچ فردی بدون تخصص و مجوز صادره از علوم پزشکی حق انجام کارهای پزشکی ندارد. امور زیبایی همچون پوست، لیزر، دندان و تزریقات و پرستاری در منزل باید دارای مجوز رسمی بهداشت و درمان باشد.

رئیس نظام پزشکی کرج با عنوان اینکه تبلیغات خارج از عرف و مداخله پزشکی را کمیسیون 11 نظارت می‌کند، گفت: نظارت بر این بخش بر عهده کمیسیون ماده 20 علوم پزشکی بوده که نماینده از نظام پزشکی در آن حضور دارد. 

حقیقی گفت: مردم در صورت مشکل با خدمات پزشکی می‌توانند با مراجعه به دادگاه عمومی، دادسرای عمومی نظام پزشکی یا بخش نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی، شکایت خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز