خبرگزاری کار ایران

دادستان شهرستان آوج هشدار داد:

ممنوعیت اعطای مجوز ساخت و ساز توسط دهیاران

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۳۵۴

دادستان شهرستان آوج گفت:دهیاران حق اعطای مجوز چه بصورت کتبی یا شفاهی برای ساخت و ساز را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد صمدی دادستان شهرستان آوج گفت: دهیاران حق اعطای مجوز چه بصورت کتبی یا شفاهی برای ساخت و ساز را ندارند و این تخلفی آشکار است و اخذ مجوز و پروانه تابع تشریفات قانونی است.

صمدی افزود: در برخی از روستاهابه علت کمرنگ شدن فعالیت و نظارت شورا‌ها و دهیاری‌ها، ساخت و ساز‌های غیر مجاز در خارج از طرح هادی، تغییر کاربری اراضی غیر مجاز، تصرف اراضی ملی و ساخت بنا‌های عظیم و کشت شاهدانه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: چنانچه دهیاران و شورا‌های روستا به وظایف قانونی خویش در نظارت و اعلام جرم به مراجع قضائی کوتاهی کنند و به تبع آن جرم و تخلفی صورت بگیرد با احراز شرایط ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی تحت عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج خاطر نشان کرد: برخی افراد با مراجعه به دادستانی عنوان داشته اند که دهیاری‌ها به آنان وعده الحاق اراضی خارج از طرح هادی را داده‌اند یا این افراد با چراغ سبز دهیاری‌ها، ساخت و ساز کرده اند، که در پاسخ به این مراجعات باید گفت ارائه هر گونه خدمات از جمله آب، برق و گاز چه در حوزه شهر و چه روستا به بنا‌های غیرمجاز، غیرقانونی است.

صمدی بیان داشت: دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی باید تعامل بیشتری با دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی داشته باشند و تمامی تخلفات و جرائم روستا را مستقیما یا از طریق بخشداری به مراجع ذیربط منعکس کنند.

صمدی با بیان اینکه هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز و تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی جرم و مجازات سنگینی به دنبال خواهد داشت افزود: همچنین هر گونه تصرف اراضی ملی و نیز اجاره دادن اراضی ملی و مراتع جرم است.

وی کشت مواد مخدر همچون شاهدانه و ماری‌جوآنا را عمل مجرمانه خواند و گفت: کشت این نوع از گیاهان جرم و نظارت برکشت، ازجمله وظایف ذاتی و قانونی دهیاران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز