خبرگزاری کار ایران

‍‍ مدیرکل دفتر امور روستایی قزوین:

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۱۵۶

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: پلیس ساختمان در دهیاری های استان مستقر شده و از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای استان جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، اکرم نجفی افزود: بارندگی‌های ابتدای سال به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها و مسیل ها بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات روبنایی و زیربنایی روستاهای استان از جمله زیرسازی و آسفالت راه‌ها، سنگ فرش، ساختمان‌های دهیاری‌ها، آرامستان و بوستان‌های ۲۳۰ روستای استان وارد کرد.

این مسئول امور روستایی تاکید کرد: با توجه به این موضوع جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها و حریم رودخانه ها در دستور کار قرار گرفته است و دفتر روستایی و شوراهای استانداری نیز در این راستا با به کارگیری نیروهای ناظر فنی در بخش‌های تابعه استان از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز، ابلاغ دستورالعمل و شیوه نامه‌های مرتبط، عضویت در کمیسیون ماده ۹۹ و پرداخت نکردن تسهیلات اشتغالزایی به واحدهایی که ساخت و سازهای غیر مجاز دارند از دیگر برنامه‌های مقابله با این پدیده در سطح استان از سوی این دفتر است.

استان قزوین ۸۳۲ روستای دارای سکنه و ۶۳۰ دهیاری دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز