خبرگزاری کار ایران

شبانی مطرح کرد:

سیل اخیر در بردسکن به بیش از 80 درصد معابر اصلی شهر خسارت وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۵۵

نائب رئیس شورای شهر بردسکن گفت: سیل فروردین ماه امسال به بیش از 80 درصد معابر اصلی شهر بردسکن خسارت وارد کرد.

سید احمد شبانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: طی 40 روز اخیر بیش از هزار نقطه از شهر که آسفالت آن از بین رفته بود لکه گیری شد وبلوارهای سلامت ، مطهری، امام رضا (ع) ، امام علی (ع)، جانبازان و خیابان قائم نیاز به روکش آسفالت دارد که می طلبد با تخصیص قیر یارانه ای مدیریت شهری  مورد حمایت قرار بگیرد.

وی  از احداث پل در بولوار سلامت (امامزاده) بعداز ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت:  70 درصد کانال های جمع آوری آب های سطحی در معابر اصلی شهر اجرا شده است و برای احداث استخر ذخیره آب  شهرداری اقدام به خرید املاکی از  املاک مظفری در جنوب شهر کرده است که به عنوان  مرکز جمع آوری آب های سطحی در دیگر فصول سال برای آبیاری مزارع و باغات پایین دست و فضای سبز شهری استفاده شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن با بیان اینکه  وسعت خدمات شهری بردسکن بیش از 750 هکتار است گفت: 270 هکتار آن جز  بافت های فرسوده  و خالی شهر می باشد که قبلا جز اراضی کشاورزی بوده است که می طلبد شهرداری در این حوزه نیز ورود پیدا کند و نسبت به بازگشایی و ساخت و ساز در قسمت میانه شهر با همکاری مالکان  اقدام کند. 

شبانی با اشاره به اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار گرفته است گفت: وجود گسل درونه یکی از مخاطراتی است که هر آن ممکن است خسارات جبران ناپذیری را وارد کند.

وی اظهار داشت: بیشترین نقاط و مناطقی که آیین نامه 2800 و  بحث نظام مهندسی را رعایت کرده اند شهرک جهاد و انتهای خیابان صدف است و در بیش از 90 درصد شهرک های جدید نیز ساخت و سازها براساس اصول نظام مهندسی انجام شده است.

وی اظهارداشت: در بافت های قدیمی و فرسوده شهر و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم اقدامات موثری در این حوزه انجام نشده است که در این زمینه شورا و شهرداری مشوق هایی را در خصوص بخشودگی صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته است.

شبانی براحداث یک خانه امن  در هر واحد مسکونی  تاکید کرد و گفت:  با توجه به زلزله خیزی بودن منطقه می طلبد مردم در صورت وقوع بحران یک خانه امنی در حد 20 متر مربع  بنا کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن  به بودجه 17 میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری اشاره کرد و گفت: 50 درصد این بودجه صرف پروژه های عمرانی و 50 درصد آن صرف هزینه های جاری می شود که نسبت به بودجه سال قبل 5 میلیارد تومان افزایش را نشان می دهد.

شبانی عنوان کرد: بودجه سال قبل شهرداری 100 درصد تحقق پیدا کرد و پروژه های امسال شهرداری نیز براساس اولویت بندی شده در دست اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه شورای دور پنجم از شهریورماه سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: تاکنون شورای شهر بردسکن بیش از 80 جلسه شورا را برگزار کرده است که این جلسات بیش از 700 مصوبه  داشته است.

وی  اظهارداشت: خوشبختانه با تعامل و همدلی که بین اعضای شورای شهر و مدیریت شهری وجود دارد هیچ مصوبه ای نبوده است که اجرا نشده باشد و مصوبات کمیته انطباق نیز بدون هیچ گونه اصطکاکی به تصویب رسیده است.

شبانی عنوان کرد: متاسفانه اختیاراتی که به شوراها براساس قانون پیش بینی شده است به آنها واگذار نشده است و طبق قانون شوراها می توانند در تمام امور دخالت داشته باشند ولی قانون شوراها این جایگاه و اختیارات را از شوراها گرفته است که می طلبد مدیران بالا دستی نسبت به  بررسی و بازنگری قانون  شوراها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز