خبرگزاری کار ایران

حسن پسندیده درگفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تکذیب انتقال پسماندهای پتروشیمی خوزستان به قزوین/صادر نکردن مجوز دفن پسماند از سایر استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۹۷

مدیرکل محیط زیست استان قزوین ضمن تکذیب انتقال پسماندهای پتروشیمی خوزستان به این استان گفت: به هیچ عنوان مجوز دفن پسماند از سایر استان‌ها را به استان قزوین صادر نکرده و نمی‌کنیم.

حسن پسندیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: انتقال و دفن پسماندهای پتروشیمی استان خوزستان به استان قزوین از اساس کذب بوده و از سوی افراد بی‌اطلاع بحث این پسماندها در قزوین مطرح شده است.

وی افزود: هیچ مجوزی برای دفن پسماندهای پتروشیمی خوزستان به استان قزوین صادر نشده ضمن اینکه موضوع بازیافت این پسماندها در استان گیلان مطرح است نه دفن آنها در این استان.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه در سایت اداره کل محیط زیست استان قزوین و سایر سایت‌های استانی خبر انتقال پسماندهای پتروشیمی خوزستان تکذیب شده اما برخی دائم به این موضوع دامن زده و آن را تکرار می‌کنند که این امر صحیح نیست.

پسندیده اضافه کرد: حدود 10 روز پیش موضوع پسماندهای پتروشیمی خوزستان را به قزوین بررسی کردیم  و متوجه شدیم گوینده خبر یکی از شبکه‌های خبری صداوسیما به نقل یکی از سایت‌ها موضوع را خبری و بیان کرده بود  که موجب شد شایعاتی ایجاد شود اما در واقع مقصد پسماندهای خوزستان، استان قزوین نبوده و گیلان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هر پسماندی که بخواهد وارد استان قزوین شود، به‌طور قطع نیاز به صدور مجوز اداره کل محیط زیست استان قزوین دارد.

این مسئول تصریح کرد: اداره کل محیط زیست استان قزوین هم براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بازیافت مواد در استان موضوع مذکور را ارزیابی کرده و اگر چنانچه واحد بازیافتی دانش فنی و تکنولوژی برای بازیافت مواد و امحای آن را داشته باشد مجوزها را صادر می‌کند.

گفتنی است، خبرگزاری تسنیم دوم خرداد سال‌جاری در خبری اعلام کرده بود مسئولان محیط زیست برای انتقال ۱۷۰۰ تن پسماند کلره از واحدهای پتروشیمی خوزستان به قزوین و گیلان و بازیافت آنها توسط یک شرکت مدیریت پسماند مجوز صادر کرده‌اند در حالیکه مقصد نهایی بخش جامد و خطرناک این پسماندها هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز