خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ثبت بیش از 22 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۴۶۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت بیش از 22 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین طی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، افشین پیرنون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: دستگاه های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از 59  سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری 22 میلیون و 526 هزار و 343 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه ها 17 میلیون و 607 هزار و 713 تردد معادل 78.1 درصد کل تردد استان  بوده است.

پیرنون افزود: بیشترین میزان ترافیک در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به 13 اردیبهشت ماه سال جاری بوده است در این روز آزاد راه قزوین-کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد 125 هزار و 321 وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

وی درهمین راستا افزود : از مجموع کل تردد شمارش شده استان ، 3 میلیون و 375 هزار تردد  معادل 15 درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور قدیم قزوین-رشت و بالعکس با 143 هزار و 786 وسیله (معادل 49.5 درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

وی درهمین راستا افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند) در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل 531 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در فروردین ماه،  مربوط به آزاد راه  قزوین-کرج با  2 هزار و 162 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

 افشین پیرنون متوسط سرعت تردد در آزاد راه‌ها را 86 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 70 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه 102 کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه رشت-قزوین بوده است.

گفتنی است که در ماه گذشته 20 درصد وسایل نقلیه ، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین-کرج با 673 هزار و 774 وسیله نقلیه( معادل 42 درصد) بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز