خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش 30 درصدی تلفات تصادفات دورن شهری تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۴۱۱

دبیر شورای ترافیک تربت حیدریه از کاهش 30 درصدی تلفات تصادفات درون شهری سال گذشته تربت حیدریه خبرداد.

احسان کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درتربت حیدریه  گفت: بر اساس آمار دفتر فنی اداره کل حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی در سال گذشته تربت حیدریه با کاهش ۳۰ درصدی در آمار تلفات تصادفات درون شهری روبرو بوده است.

 وی افزود: از ابتدای سال نیز خوشبختانه بر اساس آمار پزشک قانونی خراسان رضوی، متوفیات تصادفات درون و برون شهری تربت حیدریه کمتر از ۲ درصد استان را به خود اختصاص داده که در مقایسه با دیگر شهرستان های همطراز از نظر جمعیتی آمار تربت حیدریه یک ششم کمتر از این شهرها بوده است.

وی افزود: از یکسال پیش تصمیم گرفتیم که جلسات شورای ترافیک به صورت میدانی بر اساس لیست موارد مطروحه (در یک بازه زمانی مشخص)؛ مصوبات در همان منطقه شهری تصویب کنیم، از جمله مواردی که اخیرا در شورای ترافیک به آن پرداخته ایم، سه راه ۱۵ خرداد بود که در فاز اول ابتدا بریدگی به سمت امامت بسته شد.

دبیر شورای ترافیک تربت حیدریه با تاکید بر خطرساز بودن بریدگی مقابل اداره راه و شهرسازی از بسته شدن آن در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: بر اساس طرح مشاور حدود ۱۰۰ متر عقب تر از بریدگی یک کند رو مخصوص برای ورودی و ۱۰۰ متر بعد از آن برای خروجی خودروهای سنگین شرکت فرآورده های نفتی پیش بینی شده تا در تقاطع ترافیک و تداخل ایجاد نشود.

دبیر شورای ترافیک تربت حیدریه در تشریح وظایف این شورا تاکید کرد: این شورا بر اساس نظر پلیس راهنمایی و رانندگی بعنوان مرجع کارشناسی تصادفات، همچنین مراجعات مردمی و نظر شهرداری تصمیمات خود را اتخاذ می کند.

کریمی با اشاره به کاهش تلفات نسبت به دیگر شهرستان های استان افزود: تربت حیدریه در بین ۲۸ شهر استان جزء پر جمعیت ترین شهرها است و حدود ۳/۸ تا ۴ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است. حال بر اساس آمارهای استانی نتیجه اقدامات شورای ترافیک تربت حیدریه ختم به کاهش تلفات شده است.

وی  افزود: بنا به درخواست دستگاه هایی مثل شهرداری یا سازمان حمل و نقل، پلیس راهور و یا گزارشات رسیده مردمی شورای ترافیک مصوباتی را تصویب می کند که مجری این مصوبات شهرداری است.

کریمی گفت: بر اساس آمار در سال ۹۷ هیچ گونه احداث جدید سرعتگیر در شهر نداشته ایم. تنها یک مورد در محدوده مزار بی بی حسنیه در سال ۹۷ اجرا شده که آن هم سرعتگاه است نه سرعتگیر، همچنین در محورهای برون شهری در محور دانشگاه آزاد اسلامی سرعتگاه با عرض زیاد و ارتفاع کمتر از سرعتگیر ایجاد کرده ایم.

کریمی خاطر نشان کرد: شورای ترافیک مرجع اجرایی امور نیست و فقط ناظر بر مصوبات است نه کیفیت اجرای سرعتگیرها، لذا توصبه می کتیم نوک پیکان انتقادات باید به سمت مجریان طرح ها باشد نه شورای ترافیک که صرفا کارکردی نظارتی دارد.

کریمی گفت: راه اندازی مرکز کنترل ترافیک نیاز به بودجه کلانی دارد و فعلا گمان نمی کنم در توان مجموعه سازمان حمل و نقل باشد.

وی تصریح کرد: حذف سرعتگیر اولا با تاییدیه پلیس راهور بعنوان کارشناس تصادفات و با تاییدیه اعضای شورای ترافیک صورت می پذیرد که از جمله آنها اخیرا حذف سه سرعتگیر در مسیر منتهی به دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز