خبرگزاری کار ایران

شرکت 33 هزار دانش‌آموز گیلانی در کنکور سراسری/اجرای برنامه آموزشی بر اساس نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان در آزمون های قبلی

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۸۸۵

مدیرکل اداره آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بین 31 تا 33 هزار نفر گیلانی در کنکور سراسری سال 1398 شرکت خواهند کرد گفت: نقاط ضعف و قوت داوطلبان گیلانی در آزمون های گذشته بررسی و بر اساس آن برنامه های متنوعی برای ارتقای رتبه دانش‌آموزان اجرا شده است.

نادر جهان آرای در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت در خصوص برگزاری کنکور سراسری در گیلان اظهار داشت:امسال در مجموع 18 هزار و 139 نفر شامل 10 هزار 610 نفر دختر و 7 هزار 529 نفر پسر در پایه دوازدهم شاخه های مختلف نظری مشغول به تحصیل هستند که معمولا داوطلب شرکت در کنکور سراسری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه از این تعداد 7 هزار و 218 نفر در رشته ادبیات و علوم انسانی، 2 هزار و 332 نفر رشته ریاضی و فیزیک، 8 هزار 563 نفر نفر رشته علوم تجربی و تعداد 26 نفر نیز در رشته معارف اسلامی با سایر داوطلبان رقابت خواهند کرد تصریح کرد: معمولا بیش از 10 الی 13 هزار نفر نیز از داوطلبان سال های گذشته به این تعداد اضافه می شوند. پیش بینی های ما حاکی است که بین 31 تا 33 هزار نفر در استان گیلان در کنکور سراسری سال 1398 شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه رتبه گیلان در سطح ملی در کنکور سراسری سال 97 رتبه ششم کشور بوده است خاطرنشان کرد: بی شک تلاش ما در وهله اول حفظ این رتبه و سپس بهبود و ارتقای وضعیت موجود خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز