خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن برق و الکترونیک یزد:

تامین مواد اولیه مشکل واحدهای تولیدی است/ قراردادهای یک‌طرفه آفت تولید است

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۳۶۴

رئیس انجمن برق و الکترونیک یزد با اشاره به مشکلات متعدد پیش پای تولید در سال نامگذاری رونق تولید گفت: تامین مواد اولیه مشکل واحدهای تولیدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فنایی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با حضور بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد با اشاره به شرایط و فرصت های در استان یزد اظهار داشت: برق و الکترونیک می تواند صنعت غالب استان یزد باشد.

وی ادامه داد: استان یزد فارغ التحصیلان خوبی دارد و برندهایی که فعال هستند به خاطر نیروی انسانی است لذا استان یزد هم به واسطه داشتن نیروی انسانی و وضعیت آب و زیست محیطی می تواند در این مسیر نقش خود را ایفا کند.

رئیس انجمن برق و الکترونیک یزد با بیان اینکه صنعت برق استان یزد می تواند نیازهای استان را رفع کند و برای کشور نیز خدمات مناسبی هم داشته باشد، ادامه داد: صنعت برق یک صنعت سبز و دارای اشتغال پایدار است و مصرف حداقلی اب و آلودگی صوتی و زیست محیطی را دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق حداقل ایجاد گازهای گلخانه ای و آلودگی منابع آب زیرزمینی را دارد بیان داشت: درخواست داریم دولت توجه ویژه در بخش مالیاتی و اصلاح مالیات بر ارزش افزوده داشته باشد تا رقابت حفظ شود و زمینه کار را برای دلالان و واردکنندگان قاچاق مسدود کند.

فنایی تصریح کرد: برای ساخت یک بنا به هر شکل و کاربری که باشد کسی مالیات بر ارزش افزوده نمی‌گیرد اما برای جزء به جزء مصالح مصرف شده مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌کنند در حالیکه این رویه نادرست است و در حال حاضر دارای پیچیدگی خاصی هم شده است.

وی با تاکید بر اینکه حرف ما عدم اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیست، عنوان کرد: تاکید داریم با تکنیک‌های خاص و روش‌هایی که در بسیاری از کشورها وجود دارد، مالیات بر ارزش افزوده به شکل درست اخذ شود.

رئیس انجمن برق و الکترونیک یزد با بیان اینکه از تکرار مکررات خسته شده‌ایم و گفتن اینها راه به جایی نبرده و دولت توجه نکرده، افزود: صنعت برق مزایای اشتغالی از جمله نیاز همیشگی به نیروی کار دارد و صنعت شخص‌محور است و حاشیه امنیت بالا برای نیروی کار تامین می‌کند لذا دولت در بخش تامین اجتماعی هم به این صنعت توجه داشته باشد.

وی از دیگر ویژگی‌های این صنعت را صادرات محصولات تولیدی برشمرد و اظهار داشت: عراق، افغانستان، قطر، سوریه و تاجیکستان از کشورهای هدف هستند و در این مسیر به مشوق‌هایی نیاز داریم که حمایت واقعی دولت را دنبال داشته باشد و کانالی مطمئن برای صادرات و بازگشت سرمایه به کشور ایجاد کند.

فنایی با انتقاد از عدم همراهی دولت در اخذ مجوزهای استانداردی از آزمایشگاه‌های معتبر اروپایی گفت: هیچ چیزی از سوی دولت برای کمک به این صنعت دیده نشده و از سویی یک‌طرفه بودن قراردادهای دولتی که آفت تولید است و حتی در بانک‌ها که تمامی به نفع دولت است از موانع جدی پیش روی تولید به شمار می‌رود.

رئیس انجمن برق و الکترونیک یزد بیان داشت: انتظار داریم در سال رونق از تولید قراردادها به شکلی تنظیم شود که تعادل بین دولت و بخش خصوصی در تعهدات و احساس مسئولیت برقرار شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شفاف‌سازی و یادآوری اینکه از شعارها و وعده‌های دولت بود، افزود: بند 19 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی درباره شفاف‌سازی است و استان یزد به‌عنوان پایلوت اجرای دولت الکترونیک معرفی شود و اگر کسی در این زمینه کارشکنی و مخالفت دارد معرفی شود تا همه بدانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز