خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد؛

نقش انکار ناپذیر تعاونی‌های استان در تولید و اشتغال

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۲۱۰

مسئولان بخش تعاون خراسان رضوی، در راستای پیگیری و رسیدگی به مشکلات شرکت های تعاونی استان با هدف بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های تولیدی از محل کارخانه شرکت تعاونی صنایع غذایی مقوی پونه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن آشنایی با قسمت های مختلف این شرکت تعاونی بیان داشت: خوشحالم از اینکه این شرکت تعاونی توانسته است با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد .

وی گفت: معتقدم شبکه تعاونی ها نقش انکار ناپذیری در تولید و اشتغال در جامعه دارند و شرکت های تعاونی می‌توانند با بهره مندی از ایده‌های نوین و خلاق، شناخت نیاز بازار مصرف و زمینه های جذب سرمایه، موجبات شکوفایی اقتصادی و اجتماعی را فراهم آورند.

سنجری در ادامه افزود: بدون شک ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی و تقویت شرکت های تعاونی می تواند اثرات بسیار مطلوبی بر تقویت و رونق تولید و هدایت جامعه به سمت مصرف کالای داخل داشته باشد و در شرایطی که اشتغال یکی از مشکلات جامعه امروز است توجه و بهره برداری از ظرفیت عظیم تعاونی ها در مسیر تقویت تولید ملی و هدایت منابع به سمت تولید داخل می تواند زمینه های رونق تولید را فراهم آورد.

در ادامه سید حسین مجتبوی رئیس اتاق تعاون استان ضمن خشنودی از روند کار این تعاونی گفت: با توجه به شعار سال و افزایش رونق تولید شرکت های تولیدی بایستی توسعه این قبیل تعاونی ها همواره در دستور کار قرار گیرد.

مجتبوی افزود: انتخاب شعار رونق تولید نشان می‌دهد که همچنان اولویت کشور مسئله اقتصاد است، از اینرو سیاست‌های کشور باید به سمت رفع موانع فعالیت‌های فعالین اقتصادی هموار شود.

وی در پایان گفت: جان گرفتن تولید در کشور بی‌شک نیازمند پارامترهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد در این میان اشتغال و امنیت شغلی در سایه تولید به وجود می‌آید و تولید ملی مقدمه‌ای بر اشتغال‌زایی، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری در تمامی عرصه‌ها به شمار می‌رود که بهبود وضعیت اجتماعی، رفاه زندگی مردم و رشد و توسعه اقتصاد کشور را موجب می‌شود.

همچنین مهدی قاسمی پور مدیرعامل صنایع غذایی پونه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شرکت گفت: این شرکت تعاونی در سال ۱۳۷۸ به ثبت رسید و توانست استانداردهای لازم را جهت تولید محصولات غذایی از سازمانهای ذیربط اخذ کند.

وی گفت: هم اکنون در این شرکت تعاونی ۴۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و با رفع موانع پیش رو و دریافت سرمایه در گردش آمادگی این را خواهیم داشت که جذب تعداد نیروی بیشتری داشته باشیم .

قاسمی در ادامه سخنان خود بر تنوع محصولات این شرکت اشاره کرد و افزود: در این شرکت تعاونی محصولات مختلفی از جمله نان حجیم و نیمه حجیم، نان مسطح، دونات، کیک و کلوچه، پودر سوخاری و نان باگت تولید می شود که کیفیت آن در سطح استان نمونه و قابل چشمگیر است.

در این جلسه مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع غذایی مقوی دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش را پونه درخواست کرد که مقرر شد با همکاری و مساعدت بانک توسعه تعاون هر چه سریعتر این تسهیلات پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز