خبرگزاری کار ایران

فرماندار ابرکوه در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

برخورد قضایی با توزیع گوشت فاقد برچسب و مجوز بهداشتی/ آموزش، راه پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۰۸۴

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه آموزش می‌تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باشد، گفت: با توزیع گوشت فاقد برچسب و مجوز بهداشتی برخورد قضایی خواهد شد.

محمد کاظمی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فوت بیمار 19 ساله اظهار داشت: آموزش به روستاییان و عشایر می‌تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تکایا و مساجد و در راستای آگاه سازی مردم ادامه داد: مقرر شده تا قبل از احداث کشتارگاه در بخش بهمن و با توجه به‌ ضرورت و اهمیت موضوع کشتار بهداشتی، ظرف مدت پنج روز اقدامات لازم برای انتقال دام‌های بخش بهمن به کشتارگاه ابرکوه انجام شود.

فرماندار ابرکوه عنوان کرد: اختصاص یک خودرو یخچال دار برای نقل و انتقال همچنین انجام کشتار بهداشتی و قانونی از دیگر برنامه های در این زمینه است .

وی با تاکید بر خودداری از ذبح دام در خارج از کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز اضافه کرد: مقرر شده پس از فراهم شدن مقدمات و زیرساخت‌های موردنیاز، برخورد قضایی با توزیع گوشت بدون برچسب شبکه بهداشت صورت گیرد.

کاظمی نسب افزود: به 7 قصابی موجود در بخش بهمن و کلیه مراکزی که کشتار انجام می‌دهند اطلاع ‌رسانی شده تا اگر از روز شنبه چهارم خردادماه، گوشت بدون برچسب شبکه بهداشت توزیع شود، مقامات قضایی وارد عمل شده و با آنان برخورد خواهند کرد.

وی بیان داشت: این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت مردم داشته و به هیچ وجه قابل مسامحه‌کاری و مماشات نیست و در این زمینه کاملا جدی نظارت و برخورد خواهد شد.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با این بیماری از جمله قرار دادن لاشه کشتار دام ها در پیش سرد انجام نشود، ممکن است این بیماری به انسان منتقل شود .

وی راه های پیشگیری از این بیماری را ممنوع کردن کشتارهای غیرمجاز در کل شهرستان و نگهداری لاشه‌های ناشی از کشتار قانونی به مدت 24 ساعت در پیش سرد دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز