خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره خانه صنعت یزد مطرح کرد:

انتقاد از اقدام اداره گاز در قطع گاز واحدهای فخار یزد/ قراردادهای یک‌طرفه مانع جدی رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۲۰

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با انتقاد از اقدام اداره گاز در قطع گاز واحدهای فخار یزد برای تغییر خط لوله و بازسازی و مرمت گفت: قراردادهای یکطرفه مانع جدی رونق تولید هستند.

محمدحسین فنایی با اشاره به نامه شرکت گاز مبنی بر قطع گاز فخاران یزد اظهار داشت: در سال رونق تولید، قراردادهای یکطرفه و بدون تعهد دستگاه های خدمت رسان آسیب جدی به تولید می زند.

وی با تاکید بر اینکه در سال 98 که با عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده بهتر است به دنبال ارائه راهکارهای عملی برای حمایت از صنعت و تولید در بخش های مختلف باشیم ادامه داد: طی چند سال گذشته که شعارهای اقتصادی سرلوحه بوده می بایست راهکارهای عملی و جامعی ارائه می شد که متاسفانه خروجی خوبی را مشاهده نکردیم.

عضو هیات مدیره خانه صنعت یزد یکی از روش ها برای رسیدن به راهکار عملی را استفاده از ظرفیت اندیشکده ها و مراکز علمی عنوان کرد و افزود: بند 19 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در خصوص شفقاف سازی است و راهکار اصلی تحقق شعارهای سال بویژه در سال جدید که هنوز در مرحله عمل ندیده ایم نیز توجه به این موضوع است.

وی در ادامه با اشاره به نامه اخیر شرکت گاز مبنی بر لزوم همکاری کوره های آجرپزی برای جایگزینی سوخت در مدت 10 تا 15 روز افزود: کوره های طی چند سال گذشته با هزینه های بالا، سوخت خود را با گاز جایگزین کرده اند و امروز توانایی و امکان جایگزینی با سوخت دیگر حتی در مدت کوتاه را ندارند.

فنایی تصریح کرد: از سوی دیگر، متن چنین نامه هایی با توجه به قراردادهای یک طرفه شرکتهای خدمات رسان، ناراحت کننده و توهین به تولیدکننده و صنعتگر و نیز عدم مسئولیت پذیری دستگاه ارسال کننده نامه است و بهتر است در سال رونق تولید این موارد اصلاح شود.

وی افزود: متاسفانه قراردادهایی در تأمین اجتماعی، بانک ها و دستگاه های خدمات رسان با واحدهای تولیدی تنظیم می شود که عمدتا یکطرفه است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باید این موارد منصفانه شود تا دستگاه ها به وظیفه خود در قبال خسارات احتمالی به واحدهای تولیدی هم پاسخگو باشند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت یزد تأکید کرد: اگر این موضوع و در ادامه حذف دلالان و واسطه های مدنظر باشد، خروجی درستی از شعار سال همراه با فرمول اجرایی و الگوی درست خواهیم داشت و آن موقع اشتیاق و ریسک پذیری برای تولید در کشور افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز