خبرگزاری کار ایران

وارثی به ایلنا خبر داد:

اجرای برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات قزوین و البرز

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۸۶

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از توسعه و ارتقای برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی دو شهرستان در این استان خبر داد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح منتورینگ (توسعه و ارتقای برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی با تاکید بر توانمند سازی تسهیلگران تیم‌های اجتماع محور) طی امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح منتورینگ از اواخر اردیبهشت ماه و به مدت 6 ماه و  12 جلسه بین سرتسهیل‌گر(منتور ) وتسهیل‌گر (منتی ) و هر ماه 2 جلسه در محلات آسیب‌خیز شهرستان قزوین و شهرستان البرز به صورت پایلوت و آزمایشی آغاز به فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: بر این اساس 4 نفر از تسهیلگران منتخب محلات به همراه کارشناس مربوطه به مدت 3 روز در استان مازندران دوره‌های آموزشی لازم و تخصصی را گذرانده‌اند.

وارثی با اشاره به اجرای طر منتورینگ به صورت منطقه‌ای و در 6 استان پایلوت و منتخب تصریح کرد:  این طرح در محلات شهرستان قزوین شامل محله باغ نشاط، محله چوبیندر، محله راه‌آهن، محله اسماعیل‌آباد، محله اقبالیه و محله هادی‌آباد به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: همچنین این طرح در شهرستان البرز استان قزوین محله الوند شهید بهشتی، بسیج، بلوار معلم، مهرگان، شریفیه  و بیدستان اجرایی می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای طرح منتورینگ را فرایند کمک کردن و راهنمایی افراد کم تجربه در محلات توسط فردی با تجربه وتوانا و دوره دیده دانست و ادامه داد: راهنمایی‌گیرنده به درک بهتری از موقعیت فعلی خود خواهد رسید و برای انجام اقدام‌های موثرتر توانمند شود تا بتواند با مشارکت اعضای محله به مشکلات موجود اعم از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند .

مدیر کل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: فرد با تجربه آموزش‌هایی از قبیل برقرای ارتباط موثر، اعتمادسازی، شناخت وضع موجود محله، مشاوره، تسهیلگری و مربیگری را به فرد کم تجربه انتقال می‌دهد و پس از توانمند شدن فرد کم تجربه در محله، توانایی برگزاری جلسات برای سایر اعضای محله را خواهد داشت.

وارثی افزود: در طی این 6 ماه اجرای طرح، مقرر شده کارشناس مربوطه از روند اجرای طرح بازدید و گزارش را ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز