خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

پایداری هوا در دو روز آینده/ افزایش دما در استان‌های ساحلی خرز/ رگبارهای بهاری در غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۳۸

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی تغییرات دمایی محسوسی در ۲ روز آینده پیش بینی نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی گفت: صبح امروز رگبار‌های بهاری از سنندج، مهاباد، آذربایجان غربی و روانسر کرمانشاه گزارش شد؛ بر همین اساس پیش بینی می‌کنیم این شرایط در ساعات بعد ازظهر در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نظیر آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مثل چهار محال بختیاری کهکیلویه و بویر احمد‌، بخش‌هایی از لرستان، همدان و غرب رشته کوه البرز مثل زنجان و قزوین در جنوب کشور بخش‌هایی از فارس و در جنوب شرق و شرق مناطقی از یزد کرمان سیستان و بلوچستان و هرمزگان­ حاکم باشد.

وی افزود: در بعد از ظهر امروز رگبار، رعدوبرق و وزش باد‌های موقت خواهیم داشت، اما تمرکز بارش‌ها با احتمال سیلاب و آب گرفتگی در نیمه غربی و جنوبی آذربایجان غربی همراه است و ­­در بخش‌هایی از کهکیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی استان فارس مناطقی از استان کرمان و بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان این شرایط وجود دارد.

ضرابی گفت: در خراسان جنوبی و بخش‌هایی از خراسان رضوی نیز بارش‌های خفیف و پراکنده رخ می‌دهد؛ بنابر این هموطنان به علت سیلاب و آب گرفتگی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و عبور از دره‌ها ­­خودداری کنند، عشایر هم برای کوچ توجه داشته باشند تا در ساعات بعداز ظهر با رعدوبرق و صاعقه مواجه نشوند.

وی افزود: تنها در استان‌های ساحلی خزر قدری بر میزان دمای هوا افزوده می‌شود، از پس فردا مجددا با تغییر سوی جریانات هوا از میزان دما­ کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز